Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad spelar du just nu och vad ser du fram emot för spel?


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Är just nu i full fart att spela Metal Gear Solid 4. Än så länge kan jag inte säga annat än att det är Über-grymt, och lär svara på många frågor jag har gått och grubblat på sedan tvåan.

 

Spel som jag ser fram emot? Det finns inte ett spår av tvivel i min kropp att detta spelår kommer att bli minst lika grymt som fjolårets; redan i september dyker titlar som Infinite Undiscovery, Final Fantasy VI DS och Sonic Chronicles upp. Senare i år får vi även spela The Last Reminant från Square Enix. En Remake av Star Ocean 1 till PSP kan inte heller sitta fel.

 

Här är man borta i två månader, och vipps dyker alla stortitlar upp...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu håller jag på med Mario Galaxy och Metroid 3.

 

Längtar främst till Fable 2 här närmast samt Rune Factory - Frontier och Wario Land: Shake it!

 

Och lite längre fram har vi Gears 2, ff13, star ocean 4, Animal Crossing, Mirror's Edge osv... kort sagt ser det ut att bli ett riktigt bra spelår även i år :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Efter att ha läst Gamereactors recension av Infinite Undiscovery tappade jag suget att skaffa spelet. Nog för att man inte alltid ska lita på andras recensioner, men det känns ändå lite surt. Förmodligen kommer jag att köpa det i sinom tid, men för tillfället har jag andra prioriteringar.

 

Istället kan jag fortsätta att spela Wind ~A Breath of Heart~ som jag påbörjade för någon vecka sedan. Ingen höjdare precis -- och inte mycket till "spel", för den delen -- men det är en intressant upplevelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...

Det har tyvärr varit riktigt tomt på spel för min del. Visst finns det spel jag vill spela, inte minst sedan jag upptäckte fenomenet med Odubbar, men jag vill inte behöva ladda ner spel olagligt för att få spela dem. Nästa månad tänkte jag göra en storbeställning från Gamestop där jag inhandlar en bunt RPG-spel jag länge velat spela. Om jag lyckas hålla den planen och inte använda upp pengarna på anime är en annan fråga.

 

Spel som jag ser fram emot? Tja, som de flesta ser jag givetvis fram emot Mirror's Edge, Little Big Planet (vill ha en egen PS3!), det nya Prince of Persia, Gears of War 2, Naruto: Broken Bonds... höstens stortitlar med andra ord. Utöver det finns det dock andra titlar jag håller ögonen på, som till exempel detta.

 

Spel, anime, manga, NaNoWriMo, skolarbete; November kommer bli en upptagen månad. Hej då sömn...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv spelar jag diverse olika rollspel nu kan man säga.

 

Jag spelar Shin Megami Tensei Persona 3 och 4, det ena på Engelska och den andra på Japanska. Det tåls även att nämnas att det är FES jag spelar av 3an, även om jag spelade först typ halva 3an i orginalet och sedan hoppade över när jag fick tag på FES och började om för att inte behöva repireta för mycket utav storyn. Underbara spel tycker jag, även om det kan bli lite långtråkigt att försöka ta sig upp i Tartarus ibland. SJälvfallet kör jag på orginalspråken, hemskt på något annat sätt. Därav varför jag kör Persona 4 helt på Japanska.

 

Jag spelar även Tales of Legendia och tror jag skall skaffa något till Tales of-spel till PS2. Tyckte dock inte om detta lika mycket som Tales of Symphonia som jag faktiskt tyckte var roligt. Detta känns mer... tärande och storyn är inte lika djup.

 

Sedan spelar jag Guitar Hero 1-3 plus Aerosmith och Rock the 80's. Men det är mest för skoj och underhållningens skull samt med förhoppningen att jag en dag skall kunna spela på Expert och klara Dragonforce...

 

Jag ser nog mest fram emot Guitar Hero: World Tour just nu, men det kan nog ha att göra med att jag har så f**bannat dåligt koll på vilka spel som släpps och när. Jag ser dem mest efteråt. Jag skulle ju vilja spela massor utav rollspel jag ser komma då och då... men de släpps mest till 360 och PS3 och jag har ingetdera... =(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar just nu Infinite Undiscovery och är nog på slutklämman där skulle jag tro. Har dock "fastnat" i undervattenstemplet. Tror jag måste se till att grinda mina gubbar så de blir lite starkare eller komma på bättre taktiker, för jag kommer fan inte förbi det där jävla lejonet eller vad de nu kan tänkas vara. Kanske att jag har helt fel setup också... men jag har inte gett upp ännu!

 

Har även inhandlat assassins creed och oblivion till 360 men vet inte när jag ska börja med dessa då jag väntar på att Fable 2 ska släppas. Och när jag väl köpt de så kommer jag inte spela något annat. Och det kommer säkert ta sin lilla tid tills dess att Last Remnants har släppts som jag också vill ha. Och när jag är klar med de som lär bli efter nyår så kanske med lite tur har FFXIII släppts. Och sedan har lagom till våren så har nog Tales of Vesperia kommit till eu... Men kanske att jag kan klämma in oblivion och assassins creed där emellan. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar just nu Infinite Undiscovery och är nog på slutklämman där skulle jag tro.

Tycker du att spelet är värt att skaffa för 400 spänn? Jag har hört både bu och bä, men själv är jag faktiskt sugen att pröva det. Är det ett bra spel? Förtjänar det mer än 6/10?

 

Har även inhandlat assassins creed och oblivion till 360 men vet inte när jag ska börja med dessa då jag väntar på att Fable 2 ska släppas.

Av dessa två skulle jag rekommendera Assassin's Creed. Oblivion är ett amerikanskt rollspel som drar iväg åt alla håll, och kan hålla kvar den flitige spelaren i många veckor; AC däremot har en tät story och ett relativt linjärt upplägg, och man spelar ogärna om det på ett tag. Jag kommer inte ihåg exakt hur länge jag tillbringade med spelet, men nog var det under tio timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker du att spelet är värt att skaffa för 400 spänn? Jag har hört både bu och bä, men själv är jag faktiskt sugen att pröva det. Är det ett bra spel? Förtjänar det mer än 6/10?

 

Jag vet nu inte vad du har för krav på spel. Men enligt mig är det helt klart värt 400 kr om du kan få det för det priset. Stridssystemet är enkelt att bemästra. Enda nackdelen är att de inte pausas något och att man inte kan använda sig av sina items så lätt, om man inte har 100% koll på vart allt ligger (nu tänker jag mest under en strid när det kan vara knappt om tid ibland). Handlingen i spelet är väl också helt okej. Inte den mest spännande kanske men inte heller så dålig att man spyr eller tycker att det var ovärt ens tid. Variationen på alla gubbar man kan ha är stor och gör så spelet får en viss bredd. Om spelet får mer än 6/10? Joda det får de helt klart i min skala. 7/10 skulle jag vilja sätta på det. Det som sänker betyget är lite av att handling sviktar, lite av att stridssystemet kunde varit något enklare, åtminstone när det kommer till att kunna använda items samt att rösterna (den engelska) inte alls är synkad speciellt bra med läpprörelserna, vilket tyvärr ibland är så pinsamt dåligt gjort. Men jag har ändå haft skoj med spelet så här långt och ångrar inte mitt köp.

 

Har även inhandlat assassins creed och oblivion till 360 men vet inte när jag ska börja med dessa då jag väntar på att Fable 2 ska släppas.

 

Av dessa två skulle jag rekommendera Assassin's Creed. Oblivion är ett amerikanskt rollspel som drar iväg åt alla håll, och kan hålla kvar den flitige spelaren i många veckor; AC däremot har en tät story och ett relativt linjärt upplägg, och man spelar ogärna om det på ett tag. Jag kommer inte ihåg exakt hur länge jag tillbringade med spelet, men nog var det under tio timmar.

 

Okej, låter som att AC blir ett perfekt spel för mig då. Visst kan det vara skoj med långa spel också. Men nu när det duggar tätt med titlar som jag vill ha så kommer tiden inte räcka till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag klarade just demot på Mega Man 9, efter X antal förlorade liv.

 

Redan nu kan jag se att detta är ett spel gjort med kärlek och omsorg, inte något ihopkrafsat för att tjäna lätta pengar på Maga Man's namn. Så fort jag får pengar ska jag ladda detta ASAP, för det här verkar vara ett spel som överträffar ettan både i svårighetsgrad och nytänkande.

 

 

För övrigt tackar jag Blå för informationen om Infinite Undiscovery. På Spelbutiken kan man få tag på spelet för 400kr; det återstår att se om det blir något köp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började spela Killzo(w)ne(d) idag såhär i tid inför tvåan. Jag har inte haft någon större koll på det här spelet förutom att Helghast-soldaterna är typ något av det äckligaste som någonsin funnits. Dom orangea ögonen ser in i min själ och vill verkligen ta död på mig.

 

Men bortsett från det tycker jag att det är ett oerhört snyggt spel än så länge. Lite grått och mulet, men det stämmer ju in i miljön dock :) Krig är skitigt och inte färgglatt.

 

Ska bli intressant och se hur det utvecklar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har gått över 2 år nu sedan man såg något från Max Payne utvecklarna Remedy's nya spel Alan Wake.

Nu har det äntligen kommit en ny trailer från spelet och mycket talar för att detta kan bli precis så bra som man har tänkt sig.

 

Den ny släppta trailern:

http://www.gametrailers.com/player/41821.html?type=flv

 

En tidigare trailer:

http://www.gametrailers.com/player/6558.html?type=flv

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snubblade just över denna trailer till det nya Prince of Persia-spelet.

 

*dregel dregel dregel*

 

Jag kan inte hjälpa det; jag tycker helt enkelt att detta ser helt sjukt grymt ut! Allting från den nya grafiken till det nya stridssystemet till de nya akrobatteknikerna till det nya dialogsystemet... ja, nu fattar vinken. Det här har i mina ögon helt klart potential till att bli årets spel, men det kanske mest beror på att jag är extremt svag för spel där man klättrar runt i öde slottsbyggnader.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag fick jag mitt studiemedel, och det första jag gjorde var att tanka hem Mega Man 9.

 

Efter en timmes speltid och otaliga "GYAAAAAAAAAAAAAAHH!!!!!"-upplevelser kan jag bara konstatera att detta är precis så djävulskt svårt som folk varnade om. Jag följde Gamereactors rekommendation och började jag med Galaxy Mans bana, och visst, den är nog en av de lättare. Sedan gick jag vidare och testade en efter en, och fick storstryk innan jag kommit igenom hälften. Efter ett tag valde jag att koncentrera mig på Tornado Man, och det tog faktiskt inte alltför många försök att komma till bossen. Men fyra liv till godo var tydligen inte nog...

 

Detta är Mega Man 1 på steroider; en upplevelse som går utöver det mesta i plattformsgenren. Som tur är kan man nuförtiden spara sina framgångar (?) istället för att behöva knappa in en kod. Så skam den som ger sig; jag planerar att plöja igenom spelet till sitt slut, kosta vad det kosta vill!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag spelar ett spel till DS som jag köpte på måfå för att det verkade gulligt. Rune Factory - Harvest Moon heter det. Går mest ut på att man ska odla grönsaker, slåss mot fiender i grottor och försöka hitta en fru. :/ Rätt så mysigt spel, men jag undrar hur länge man orkar spela det innan man tröttnar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men jag undrar hur länge man orkar spela det innan man tröttnar?

Jag har alltid varit helt begeistrad över konceptet i Harvest Moon, men jag spelade inte mitt första spel förräns för något år sedan då jag hittade ett av de bästa (tydligen) till GBA. Köpte in Harvest Moon: Friends of Mineral Town och satte mig ner och spelade.

 

Och det var helt allvarligt det tråkigaste tidsfördrivet jag någonsin spenderat min tid på.

 

Nej. Intressant koncept, tråkigt gameplay.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Går mest ut på att man ska odla grönsaker, slåss mot fiender i grottor

Slåss man mot fiender nu också? Jag vill minnas att förr i tiden gick Harvest Moon helt ut på att vara bonde och ta del av samhällslivet! Som ett slags primitivt Animal Crossing. Med bondeinslag.

 

Fast, Rune Factory är ju en spin-off på Harvest Moon under eget namn. Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte spelat tidigare Harvest Moon-spel. I detta kan man fiska, odla grönsaker, flirta med den man vill ha till fruga, bygga på sitt hus, laga mat och sedan kan man hämta mineraler i grottorna. Tydligen kan man skaffa sig en smedja längre fram i spelet, men dit har jag ännu långt kvar. Då kan man göra smycken också. Sen är det lite festivaler med äggtävling, matlagningstävling, skattjakt (något gömt i en grotta som man får leta efter) och lite annat smått och gott. Det verkar även som om man ska hjälpa till att fixa folks trasiga relationer, men det återstår att se. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...