Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad spelar du just nu och vad ser du fram emot för spel?


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag kan inte svara på den frågan än(får spelet imorgon) men jag spelade demot och jag gillade verkligen det.

 

Det jag uppskattar med rollspel är just den djupa dialogen och historien och detta ska Folklore göra mycket bra.

 

Jag vet att spelat " bara " har fått 7:or och 8:or men det ska fortfarande vara köpvärt för en RPG-nörd som mig själv. Och många kompisar säger att det är sjukt roligt.

 

Fightingsystemet är rätt " unikt " med, det blir lite av ett actionrpg spel som använder sixaxis funktionen extremt bra.

 

Men tanka demot på PSN och avgör själv!

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folklore är bra! Helsjysst story och supermysiga miljöer. Riktigt intressant mordmysterium som man ska lösa också. Kan bli lite stelt ibland och deras "comic style"-konversationer fungerar inte i längden. Men det är riktigt kul och monstren man stöter på är fantasifulla och väldetaljerade (precis som miljön är). Underbart spel att lira i höst/julmörkret i soffan eller sängen invirad i en filt alternativt ett täcke. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men tanka demot på PSN och avgör själv!

 

Jo, har redan gjort det men jag fick inte så bra uppfattning om hur spelet är i sin helhet. Lite ballt att man ska använda SIXAXIS för att fånga in monstren men det känns som att det kan bli lite enformigt, men men, det är ju bara 600 kr, det får man väl kosta på sig.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du kolli-nr+leg så har dom inget att säga till om. Har du leg och ber dom kolla efter paketet så kan du få hämta ut det med. I förra "staden" jag bodde i fick jag till och med hämta ut paket utan vare sig leg och avi, bara att gå dit och säga sitt namn så kollade dom efter paketet.

 

Men alltså, har du inte skrivit ut ditt mobilnummer på ditt användarkonto på Webhallen? Dom skickar ut en SMS-avi så fort paketet kommit fram då, så slipper du vänta på en avi i brevlådan.

 

Blev för övrigt precis Guld-kund på Webhallen, ding level 3 that is. >_-

Åker upp först i listan när man lagt en order och 20 kronor rabatt på all frakt, man tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm blev också Guld(igår), det är skitbra och 20kr rabatt på frakten är inte helt fel! Speedpacking måste vara den bästa bonusen dock.

 

Jag vet men jag väntar tills imorgon och hämtar det då jag har spelat massor av Mass Effect och Blue Dragon ändå.

 

Imorgon blir det dock Eternal Sonata och Folklore!

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I förra "staden" jag bodde i fick jag till och med hämta ut paket utan vare sig leg och avi

Ungefär som där jag bodde förut, fast där känner alla alla, så det var bara att gå in och fråga "har mitt paket kommit än?"

 

Åt helvete känner alla, alla, det vet vi alla. ^^

 

Jag har nu börjat se fram emot FF13 igen på grund av en viss tråd. =)

Men det är säkert bara en sådan där fas...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar just nu Rogue Galaxy, har spelat i ca 1 timme och jag älskar det redan. Förra generations rollspel är så mycket roligare och bättre än dagens generation(fast vi får se nästa år).

 

Spelet är iaf en mix av lite äventyr och mycket rollspel, skulle säga en 20/80. Man kan t ex hoppa när man springer omkring, det finns vissa plattformer som man måste ta sig upp på, det är faktist riktigt kul att de har lagt in det, blir inte alls lika tråkigt som att bara springa omkring på linjära vägar.

 

Fighterna är fria som Eternal Sonata, Tales of Symphonia och liknande men man kan även hoppa och ta upp saker(även fienden) och slänga omkring. Det jag gillar bäst med striderna är att många fiender(och första bossen) faktist kräver en hel del strategi, så det blir inte bara hamra på 1 knapp och håva in exp, sp och items.

 

Grafiken är riktigt mysig och precis lagom snygg för att vara till förra generationen, det passar verkligen in till spelets atmosfär också.

 

Musiken är riktigt mysig förövrigt och ger den där gamla rollspelskänslan som många spel saknar.

 

Storyn verkar vara simpel men samtidigt rätt djup så jag hoppas på ett härligt äventyr!

 

Förövrigt så ska det finnas en hel drös att göra(över 500 vapen att skapa + hitta, massor av minispel, gömda skatter, extra bossar och massa annat gott). Många rollspel idag saknar detta och håller knappt i sig i 35-40h om man ska klara 100%. Rogue Galaxy verkar ha saker att göra upp till 60-70h.

 

Kan även tillägga att humorn i spelet tilltalar mig väldigt mycket, skönt med spel som inte är så seriösa hela tiden.

 

Kan inte direkt säga om spelet kommer vara bra fram till slutet men mitt första intryck är en full 9:a av 10 möjliga flaskor.

 

Återvänder till Rogue Galaxy nu iaf, återkommer med mer sen.

 

Edit: För er 360 ägare som suktar efter ett riktigt vuxet JRPG så kommer Lost Odyssey snart till Europa, redan släppt i Japan.

 

http://au.xbox360.ign.com/articles/840/ ... Sid=840035 En artikel från IGN ifall någon är intresserad.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till vilken plattform är spelet?

 

Vart kan man få tag på det?

PC och det finns tyvärr bara på japanska, kan säga att det är ett RPG blandat med ett bishoujo spel.

 

Om det inte innebär några bekymmer kan jag ge en beskrivning hur man går till väga för att köpa det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Ser onekligen hett ut. Hoppas bara att alla dessa tjejer som visas har någon personlighet, och inte enbart finns till så att den manliga huvudpersonen ska kunna välja och vraka. Det och att spelet inte börjar med att en yrvaken huvudperson hör någon pipa "Onii-chan!"

 

Inte för att jag kommer att kunna spela detta inom en överskådlig framtid. Kanske när jag lär mig flytande japanska om X antal år. Suck, japanerna får alltid det bästa inom spelindustrin...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ägnat några timmar åt GH3 nu, men fan vad man råsuger. Har väl som bäst fått 95% på någon av de lättare låtarna på medium. Antar att det kommer ta ett tag innan knapparna sitter i ryggmärgen. På solon då jag liksom inte har själva spelningen inövad så trycker jag helt fel eftersom jag inte hittar knapparna per automatik. Måste råfokusera för att i tid hinna trycka rätt. Usch.

 

*springer över till typera.tk och samlar nytt självförtroende*

 

Men imorgon är en ny dag och då jävlar, då skall jag ge mig på det igen. Skall iaf försöka klara spelet på medum innan jag erkänner mig besegrad ;)

 

Får extremt sletna handleder också, har väl helt fel teknik antar jag...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ägnat några timmar åt GH3 nu, men fan vad man råsuger. Har väl som bäst fått 95% på någon av de lättare låtarna på medium. Antar att det kommer ta ett tag innan knapparna sitter i ryggmärgen. På solon då jag liksom inte har själva spelningen inövad så trycker jag helt fel eftersom jag inte hittar knapparna per automatik. Måste råfokusera för att i tid hinna trycka rätt. Usch.

 

*springer över till typera.tk och samlar nytt självförtroende*

 

Men imorgon är en ny dag och då jävlar, då skall jag ge mig på det igen. Skall iaf försöka klara spelet på medum innan jag erkänner mig besegrad ;)

 

Får extremt sletna handleder också, har väl helt fel teknik antar jag...

Dom första 1-5 låtgrupperna på Medium blir dock rätt lätta sen när man vant sig, men nu på senare har det blivit bra mycket svårare. Visst, man klarar dom utan problem. Men det är riktigt segt när man vill klara låtarna med lite misstag. Men det är faktiskt bra mycket enklare att spela låtar man gillar, man får liksom lite star power irl och presterar bättre bara för att man absolut inte vill spela fel på en låt man gillar. ^^ Detta gäller dock inte Disturbed - Stricken, sjukt svår låt tycker jag.

Den enda låt jag i princip tagit 99,9% och fått ~300 note streak på är Black Sabbath - Paranoid, men det är bara för att jag har varit som galen i den låten i yngre dar. Ozzy Osbourne - Live at Budokan - Paranoid, yeeees. B) Jag hade betalat mången Microsoft Points för att få spela Bark at the Moon i GH3 med.

 

Spelade Iron Maiden - Number of the Beast och Metallica - One för första gången idag, testade dom bara en gång var dock men dom ska jag banne mig bli bra på! One var grymt skön att spela.

Kommer bli svårt dock för jag är så extremt dålig på Hammer-ons och det. Tycker uppläget i GH3 är lite dumt för det känns inte värt att köra så mycket att man blir väldigt bra på det, men blir man inte bra på det så kan det vara väldigt jobbigt att få 90%+ på många låtar.

Ta The Devil Goes To Georgia t.ex. (du kan ladda ner den från live), jag har bara klarat den på Easy. Låååång och svår.

 

 

Personligen så växlar jag mellan mina tre accessories+spel och ett "vanligt" spel. Det vill säga, Time Crisis 4+pistol, Guitar Hero 3+gitarr, The Eye of Judgment+kamera/kort och Heavenly Sword. Alla är grymt bra, och Heavenly Sword är läskigt snyggt och effektfullt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade önskat fler låtar i stil med DragonForce, inte just svårighetsgraden men själva genren. Mer metal och heavy metal. Finns väl inte en enda låt med Manowar t ex, Kings of Metal, Hail and Kill och Warriors of the World United hade varit helt underbara att få spela. Iron Maiden uppskattas dock. Grymma. Likaså Black Sabbath.

 

Och ja, hammer ons och pull offs elle vafan det nu heter måste man nog behärska för att bli riktigt bra, men jag har svårt att tro att jag skall kunna behärska alla knappar till att börja med. Mitt lillfinger är bara för keff för att klara av den blåa, slutar med att jag flyttar hela handen och då är helt plötsligt pekfingret inte grön längre :D

 

Lite synd som du säger att man belönas lite mer när man blir bättre. Liksom, vad fick man för att klara Through the Fire and Flames på Expert? 15 pinnar? Borde snarare vara 100 eller nåt. Hur som helst förbannat beroendeframkallande och gött att spela bra låtar när man får in flytet.

 

Det är ballt med peripheral så kan förstå att du diggar de tre spelen. Fan Rock Band måste vara riktigt ballt också men kostar ju skjortan och GL hitta tre andra pers att lira seriöst med. Skulle inte hända.

 

Sjukt sugen på att sätta igång med Mass Effect också men får nog ta och vänta med det tills jag kört lite mer Guitar Hero. Har Shana och Code Geass att ta mig igenom också o/

 

http://www.youtube.com/watch?v=GrtvjFFS-kM m/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...