Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad spelar du just nu och vad ser du fram emot för spel?


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Jo det hade varit riktigt trevligt med mer powermetal, Manowar som du nämnde och även Hammerfall hade varit riktigt sköna att spela en del låtar med. Hearts On Fire är ju som gjord för GH i mina öron. Rhapsody kanske du hört med, powermetal kombinerat med violiner och dylikt, även dom hade gjort sig perfekta i GH. Inga band jag lyssnar på längre direkt men med spel som GH3 är det sådant man vill ha! Är en hel del låtar i GH3 som jag inte gillar alls, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trode jag också tills jag såg en gameplay video, förutom att strids-temat är ett uppenbart plagiat på FFVIIIs stridstema så ser striderna bajstråkiga ut.

Umm det är en visual novel så vad hade du väntat dig? Nej men striderna är lite småkul tidsfördriv men knappast någonting som det läggs mycket tid på, det går tom att stänga av dom helt och hållet om man vill det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Ser onekligen hett ut. Hoppas bara att alla dessa tjejer som visas har någon personlighet, och inte enbart finns till så att den manliga huvudpersonen ska kunna välja och vraka. Det och att spelet inte börjar med att en yrvaken huvudperson hör någon pipa "Onii-chan!"

 

Inte för att jag kommer att kunna spela detta inom en överskådlig framtid. Kanske när jag lär mig flytande japanska om X antal år. Suck, japanerna får alltid det bästa inom spelindustrin...

 

Jag tyckte det var kul att en karaktär heter "Farte", barnslig som jag är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter åtskildiga timmar med en installationsprocess från helvetet fick jag äntligen igång Final Fantasy XI på min Xbox 360.

 

Min första reaktion var att bilduppdateringen inte var den bästa, samt att Vsyncen lyste med sin frånvaro. Efter att ha stört mig på det en stund gick jag dock vidare, och upptäckte att det faktiskt var något visst med att spela ett MMORPG med handkontroll. Det tog inte lång tid förrän jag hade min första konversation men en annan spelare, och då upptäckte jag att mitt tangentbord var helt fel uppsatt. Jag kunde inte hitta frågetecknet, apostrofen i ord som Can't likaså.

 

Sedan loggade jag ut. Givetvis ska jag ge spelet en ärlig chans, men såhär på förhand verkar det inte som om det blir något spel jag kommer att spela någon längre tid. Vi får se om vinden vänder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte hur många här som är intresserade av Duke Nukem Forever men det har kommit en ny trailer(ja, ni läste rätt) och den finns att hämta eller se direkt i länken nedan.

 

Personligen tycker jag hans röst är väldigt " icke Duke " och det ser inte så speciellt ut för att ha varit under en längre utveckling. Han ser i alla fall väldigt " biffig " ut.

 

Det förvånar mig inte om detta blir ett av 2008/9 största besvikelser.

 

http://www.gametrailers.com/player/29074.html HD

 

http://www.gametrailers.com/player/29075.html SD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det förvånar mig inte om detta blir ett av 2008/9 största besvikelser.

 

Alltså, det lär inte bli något annat än årtiondets största besvikelse.

Ett spel som varit i produktion i cirka tio år är inget annat än ett projekt lett av, fånar helt enkelt.

Fånar som verkligen inte förstår vad de håller på med.

Och att det ens fortfarande finns personer på forum som skriver.

 

"WowZ finally! im gonna buy this fifty timoz over and give 2 ever1 for free, its gonna rock HELL YEAH!!!1112!"

 

Inget annat än barn, och barn kan inte skapa spel.

Eller köpa för den delen, så slutsatsen.

Det kommer självklart bli en av världshistoriens största flopp.

 

Men detta är tyvärr inte vad jag tror.

Nej, de som fortfarande är så blåögda och tror att spelet kommer att släppas?

Seriöst? Släppte de inte en trailer för åtta år sedan?

Och en massa bilder med jämna mellanrum, det är ingen skillnad nu från då.

 

Om femton år, efter att spelet fortfarande inte släppts.

Kommer antagligen en till halvtaskig trailer att göra barn blöta i byxan igen.

 

Och så alla tekniska detalljer om hur obalanserad grafiken i Trailern var.

Men det är ingen riktig idé att ens prata om det.

Och den nya röstskådespelaren är så lam för övrigt, vad hände med originalet.

Eller har gamlingen helt enkelt blivit för mjuk av all pensionärsväntan.

 

Nu i efterhand ändrar jag mig, självklart kommer det bli ett av århundradets största händelse.

Kanske till och med en Legend, det ska bli kul att långt i framtiden få slå sitt barnbarn pga sitt DNF tjat.

 

Tre Ord: Lol

 

Det finns också en ny teori om hur de verkligen arbetat för fullt med detta under alla år.

Och att det faktiskt blir det där spelet som ser verkligt ut.

Plus att det aldrig tar slut, det håller på, forever helt enkelt.

Världens största FPS?

En väl genomtänkt plan det hela, såklart.

 

 

duke001.jpg

 

Ajuste, jag spelar Duke Nukem 3D just nu.

Ligger vid där han slet av andra bossens huvud och gör nummer två i honom.

Och vet som sagt inte riktigt om jag vill se ett forever i butikerna någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ställer frågan som vi alla tänker, är strippan bakom den röda bioduken också i upphottad upplösning när man sätter på projektorn?!

Njae, tror snarare det handlar om upphottad utlösning.

 

Jag kommer garanterat att spela Duke Nukem Forever, hur dåligt det än må bli. Kult ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag hans röst är väldigt " icke Duke "

Was? Rösten är ju lika Duke Nukem som den alltid har varit. Jag tror att du behöver fräscha upp minnet lite.

 

Vad är det förresten som talar för att spelet kommer att bli dåligt när vi inte har sett mer än greven själv och hastiga glimtar av utomjordingar? Vi kan lika gärna konstatera att det här kommer att bli millenniets bästa spel. Någonsin. För evigt. (<- Ordvits)

 

Om Duke Nukem Forever får samma känsla som Duke Nukem 3D tror jag att det kan bli bra. Jag förväntar mig ett härligt hjärndött FPS med en Duke som spyr ut sig oneliners och använder fräcka vapen. Jag hoppas att spelet blir av den gamla skolan som använder sig av banor också. Det skulle vara ashärligt att klara en bana genom att hitta Dukesymbolen ("Radioaktivt avfall"-symbolen? Nej nej, de snodde den bara från Duke Nukem) och dunka den för att sedan komma till nästa bana utan någon videosekvens emellan. Nåja, videosekvenser kommer det väl säkert finnas, men jag hoppas att 3D Realms inte blir allt för generösa med det.

 

Duke Nukem 3D hade ju hyfsat intressanta och varierande banor så det vill jag se i Forever. Om nu spelet släpps, det vet man aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag klarat alla låtar på medium i Guitar Hero 3. Sista battlen var lite halvsvår först tyckte jag men när man väl listade ur vid vilka tillfällen man skulle kasta sin attacks på honom gick det vägen. Blir bättre och bättre nu och klarar de flesta låtar med fyra eller fem stjärnor. Dock är Through the Fire and Flames omöjlig :D

 

En sak jag tycker är lite dålig med GH3 är att svårighetsnivån mellan de olika nivåerna (easy, medium, hard, expert) är så förbaskat stor. När man tycker att man behärskat medium och skall hoppa upp till hard så blir man totalt punished. Inte bara går det snabbare, de lägger till en knapp också. Känns helt cepe. Tar liksom rätt lång tid innan man bara klarar av att spela den enklaste låten på nästa svårighetsnivån. Tycker detta borde gjorts bättre på något sätt. Givetvis kan man träna men det är fortfarande inte riktigt bra IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick nyss Uncharted: Drake's Fortune till Playstation 3 av min mormor, en tidig julklapp. Fy satan vad roligt det är! Utan tvekan det bästa spelet till PS3 i år och ett av årets bästa faktist. Stämningen är något utöver det vanliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppet mellan medium och hard är större än det mellan hard och expert, just tack vare att det inte introduceras en ny knapp. Men spelar man bara lite så får man en känsla för den där orange knappen.

Yes, jag skall icke ge upp! Det känns mycket roligare att spela när det är svårare eftersom man spelar mer av låten själv så att säga. Känns goare! Måste nog öva så att jag är helt sugoi på medium först dock, känner att jag inte kan riktigt när det blir för mycket ännu. Blir kortslutning i hjärnan helt enkelt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Erkefiende's Xbox - 12/26/2007

 

A little news flash for Erkefiende: When you don't play game consoles, they hurt. This blog is here to tell you about the hurting. Make it stop please. Thank you.

 

Erkefiende's Xbox - 12/25/2007

 

What... are you off reading a book or something? Come play games!! |

 

Erkefiende's Xbox - 12/24/2007

 

Erkefiende didn't play any games yesterday... big loser...

 

Erkefiende's Xbox - 12/23/2007

 

Dogs age seven years to a human's one. For consoles the ratio is more like FIFTEEN to one. When you have been ignored for 9 days, these are the kinds of things you think about.

 

Erkefiende's Xbox - 12/20/2007

 

These three chips in my head are getting hungry for gaming... feed me Erkefiende, feed me!

 

Erkefiende's Xbox - 12/18/2007

 

If Erkefiende doesn't play me tomorrow, I have this sinking feeling something really bad will happen... like a meteorite obliterates all life on earth and the EMP takes all electronic devices with it.

 

Erkefiende's Weekly Recap - 12/17/2007

 

Someone ask for a weekly recap? Even if you didn't, here it is: Other weeks I might complain, but having Erkefiende only play one day last week is fine... I was tired anyhow... I was sort of hoping for a gamerscore bump, but that didn't materialize.

 

And that is the news for now... Check back next week... same bat time, same bat channel...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu håller jag på med Metroid Prime 3.

 

De första timmarna var jag faktiskt skeptisk. Spelet kändes inte som Metroid, då det hade lagts på en story och karaktärer förrutom Samus (!), och det inte längre rör sig om att utforska en stor värld, utan flera mindre världar. Som dessutom var mer linjära än vad man är van vid. Men nu, efter ytterligare timmar, har jag kommit fram till att trots avsaknaden av Metroid-känsla är det ett underbart spel. Designen är mästerlig, pusslen smarta och storyn faktiskt riktigt spännande. Dock är spelet en aning lätt.

 

För övrigt ligger diverse spel - Castlevania till PS2, Devil May Cry 3, nyinköpta Grandia II - på rad just nu och väntar på att få bli spelade. Innan jul höll jag dock på med Suikoden V, men ärligt talat vet jag inte om det är värt besväret. För vad än Gamereactor säger så är det inget vidare ("smidigt spelsystem", jovisst, tjena).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Halo 3

Mycket positivt överraskad än så länge, jag hade inte så höga förhoppningar på single player delen och i ärlighetens namn kände jag mig inte så jätteimponerad till en början men efter 2-3 banor/uppdrag/kapitel(vad det nu kallades i halo..) så lyfte det rejält.

Multiplayer var grymt skoj så fort man kom in det märks att det är här det verkligen regerar! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har nu spelat 3+ timmar av Enchanted Arms.

 

Inte help pjåkigt, måste jag säga. Visst tillhör spelet den gamla skolan, och har en stridsmusik från helvetet, men storyn och spelkänslan är det inget fel på. Lite mesigt dock att man får tillbaka all HP varje gång man klarar en strid, och att man kan spara precis överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...