Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad spelar du just nu och vad ser du fram emot för spel?


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Just nu spelar jag Seinarukana som har fått mig att ta ett uppehåll från dom flesta serierna jag följer.

 

Trailer

 

Låt text

時、定める

月の満ち欠け

道定めし

星空

誇り高き

七色の虹

その全て

聖なるかな

 

戦おう命ある限り

立ち向かおう君のために

刻むよ君の面影は

時と共に色褪せるよに

温もりと微笑みは

永久に続く

長い道のり

帰る場所はないけど

心の底、内に秘めてる

その願い

聖なるかな

 

白き雲望みて

さらに高く舞上がれ

遥か時を乗り越えて

遥かかの地を目指して

さらば愛すべき日々よ

さらば愛おしき人よ

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar Phoenix Wright: Ace Attorney och New Super Mario Bros till Nintendo DS. Riktigt sköna lir! Gud vad man har saknat ett klassiskt plattformsspel. Skall nog ta mig an Yoshi's Island efteråt. Och så uppföljaren till Phoenix Wright såklart ;)

 

Spel jag ser fram emot? GTA IV såklart!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skall nog ta mig an Yoshi's Island efteråt.

Yoshi's Island DS, antar jag? Det var tråkigt nog inte alls lika bra som dess föregångare, det var mest bara frustrerande. Musiken är inte alls lika charmig och varför är föregångaren snyggare än uppföljaren? Och att man tvingades byta mellan de olika barnen tyckte jag var mer irriterande än underhållande. Bah.

 

Själv spelar jag för närvarande fortfarande Guitar Hero III, men också Ratchet & Clank: Tools of Destruction och sitter med sista fallet i Phoenix Wright - Ace Attorney: Trials and Tribulations.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skall nog ta mig an Yoshi's Island efteråt.

Yoshi's Island DS, antar jag? Det var tråkigt nog inte alls lika bra som dess föregångare, det var mest bara frustrerande. Musiken är inte alls lika charmig och varför är föregångaren snyggare än uppföljaren? Och att man tvingades byta mellan de olika barnen tyckte jag var mer irriterande än underhållande. Bah.

 

Själv spelar jag för närvarande fortfarande Guitar Hero III, men också Ratchet & Clank: Tools of Destruction och sitter med sista fallet i Phoenix Wright - Ace Attorney: Trials and Tribulations.

 

jag får väl ställa mig i den hörnan som gillar yoishi island ds hehe :) ..ser det som en bra uppföljare med en ganska hög svårighetsgrad (speciellt om man vill h 100% på varje bana) .. jag tycker grafiken är precis lika bra som orginalet . dock kan jag hålla med om att musiken är sämre .. fast jag kan inte hålla med om bebisbytandet ..det tyckte jag införde lite nytt kul i spelet

 

så jag rekomendera yoshi island :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, tack för upplysningarna grabbar. Jag har faktiskt inte spelat det till varken SNES eller GBA, nej. Vet inte om jag hade sålt mitt SNES vid tidpunkten då det kom ut, mycket möjligt. GBA blev jag aldrig särskilt såld på, bortsett från Golden Sun då.

 

Skall bli kul att ta sig an Yoshi's Island till DS:en iaf. Verkar ha samma sköna plattformskänsla som Mario-spelen fast med en lite annan smak kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Phoenix Wright 2 (Justice for All) och Advance Wars: Dual Strike. Första spelet är givet då det är uppföljaren till ett mycket intressant spel. Advance Wars har jag bara väldigt lite erfarenhet av sen tidigare (på GBA) och till DS visade det sig vara ett väldigt beroendeframkallande spel. Gillar att det är komplicerat men samtidigt någorlunda enkelt. Det uppskattar en någorlunda kass strateg som jag. Att det är turbaserat hjälper givetvis till då man hinner tänka igenom sina beslut länge och väl. Kul karaktärer och vettiga units också. Slagfältet blir alltid intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Just nu håller jag igång två spel. För det första håller jag på att spela om Zelda: Twilight Princess, och är den här gången fast besluten att hitta det mesta i spelet, om inte allt.

 

Det andra spelet är den odödliga überklassikern Donkey Kong Country 2, som har funnits med i mitt hjärta sedan barndomen, men är osäker på om jag själv verkligen har klarat spelet. Så den här gången spelar jag igenom det från början till slut; och vilket spel! Här har vi pur 2D-plattformsglädje när det är som bäst, och förmodligen höjdpunkten i Rares titlar. Vem behöver logik när man har spelglädje?

 

Trean har jag dock aldrig spelat, så jag ser fram emot att ladda ned det till Virtual Console när studiebidraget rullar in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar Advance Wars Days of Ruin som är bästa spelet i serien, varierat med Nodame Cantabile DS. Nodame-spelet är lite för lätt, men har man sett animén/dramat så kan man uppskatta detta. Nodame är bara för söt. Gyabo!

 

Jag vill ha GTA IV nu! Skjuta oskyldiga, köra över folk, smita från snuten, och vara allmänt störd pervers behöver man ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar Fable i väntan på Fable 2 :rolleyes: och till fredag då de blir Lost Odyssey! (håller tummarna på att jag slipper jobba i helgen!!)

 

och jag ser fram emot ...som alltid Stargate Worlds.

 

oooh ja jag med :D

 

Edit: För dagarna man inte orkar göra fan och bara vill ligga och slöspela i soffan måste jag rekommendera Bejeweled 2 på Endless Mode, helt underbart ;) (går att få tag i rätt billigt om man köper arcade samlingen dom släppte, jag hitta den för 98:- på GameStop och då följer det med 5 spel till =))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas du på Phoenix Wright, kanske?

Jag är inte fanatisk, så länge det blir ett bra spel är jag nöjd.

Samma här. Men jag skall erkänna att jag tyckte om Phoenix och skulle gärna se honom i rollen som försvarsadvokat igen, men jag tror inte att det kommer hända.

 

Har du spelat färdigt Apollo Justice då? Vad tyckte eller (om du inte är färdig än) tycker du?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du spelat färdigt Apollo Justice då? Vad tyckte eller (om du inte är färdig än) tycker du?

Jag har spelat färdigt det. Tog två-tre dagar av brutalt nötande. Det var bra! Engagerande mysterier, oavsiktliga lustigheter, lite nya spelmoment och vinkar till de tidigare spelen. Om jag har några invändningar...

(Inte direkt spoiler, men information om vad jag saknade i spelet.)

Spoiler
...är det att det inte var tillräckligt med vinkar till de tidigare spelen. Maya och Pearl lyste med sin frånvaro -- om än Maya kanske refererades till som en "en unge jag känner". Jag tyckte ju om dem, klart jag vill veta vad de har gjort åren sedan trean. Hoppas på bättring i Gyakuten Saiban 5!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har knappt haft tid att spela sedan i julas, så jag håller fortfarande på med Wind Waker. Försöker leta reda på alla jäkla hjärtbitar, samt att fiska upp alla skatter, men vissa kartor och bitar är svåra att få tag i. Suck. Jag är inte heller särskilt förtjust i att använda mig utav spellösningar. Det får nog vänta tills jag har mycket tid över, typ någon gång till sommaren eller hösten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...