Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad spelar du just nu och vad ser du fram emot för spel?


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Går mest ut på att man ska odla grönsaker, slåss mot fiender i grottor

Slåss man mot fiender nu också? Jag vill minnas att förr i tiden gick Harvest Moon helt ut på att vara bonde och ta del av samhällslivet! Som ett slags primitivt Animal Crossing. Med bondeinslag.

 

Fast, Rune Factory är ju en spin-off på Harvest Moon under eget namn. Typ.

Spin-off eller ej, på min tid var man bonde!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spin-off eller ej, på min tid var man bonde!!!

 

Hur är det med djurhållning, fanns det också i de äldre spelen? I DS-versionen kan man fånga in de olika monstren och mot att man ger dem mat (som man får odla själv förstås) och borstar dem varje dag hjälper de sedan till att vattna fälten, skörda, slåss mm. Dessutom kan man fånga in monster som ger honung, ull och ägg, mm. Det är riktigt mysigt faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

e warhammer nått bra eller?

Sett mycket, orka inte betala, men hur e det?

 

Beror på nog vad du gillar, Warhammer: online är mer PvP inriktat än t.ex vad wow är. Själv körde jag upp till rank 15 och sen slutade jag spela det eftersom jag inte kände någon motivation av att spela det längre. Enligt mig känns det som en stelare och livlösare kopia av wow, fast det kan ju bero på att man började mmo spelandet med wow.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har varit inner på Live Arcade och laddat ner en rad speldemos (som äntligen fanns uppe för oss silveranvändare), och här är intrycken:

 

Mirror's Edge

Till en början hade jag problem med styrningen, och tutotialen var lite väl strikt. Dessutom fick jag, precis som alla andra förstapersons-spel jag spelar, ont i huvudet. Ändå älskar jag vad jag ser. Designen, spelsättet, känslan, allt är i högsta klass. Det här är ett spel jag ser fram emot, och eftersom det dessutom sägs vara kort kan jag säkert spela det på brorsans PS3a när han inte är hemma.

 

Banjo Kazooie: Nuts & Bolts

Jag har alltid varit skeptiskt till den här titeln. Att de har gått bort från plattforms-elementen och ersatt det med fordon faller mig inte alls i smaken. Trots detta måste jag erkänna att det jag spelade var riktigt kul (även om fordonet var lite krångligt att styra), och det hade en bra och lättförståelig tutorial (även om texten var yttepytteliten). Förmodligen blir det inget köp inom den närmaste tiden, men kanske plockar jag upp det billigt senare på Tradera.

 

Tomb Raider: Underworld

Mumma! Djungel-ruin-klättrar-lir kan man aldrig få för många av, och det här ser ut att bli alldeles utomordentligt bra utfört. Det är lättstyrt, utmanande och man har mer moves än en viss persisk prins jag kan nämna. Det enda negativa jag kan se är att kameran och rörelsemönstret ibland är lite väl spattigt. Ett köp blir det i vilket fall.

 

Naruto: Broken Bonds

Kort men naggande god demo. Tyvärr har Naruto samma fula hoppanimation som tidigare, men nu har både springa-i-träd-systemet och slagsmålsystemet förbättrats, samt att man nu kan köra som fler ninjor än bara Naruto. De Episka striderna som det talas om verkar också fungerar finfint, med god avrundning av QTE. Förmodligen blir detta en god kandidat till julklapp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag äntligen (äntligen är ett ord jag använder alltför ofta nuförtiden) satt igång och spelat The World Ends With You på allvar.

 

Och jag är imponerad. Mycket. Allt från konceptet till karaktärerna till spelmekaniken känns rykande färskt, och liknar inget annat rollspel (eller annat spel för den delen) jag någonsin spelat. De större delarna av spelet verkar bygga på dialog, vilket passar mig som en handske. Att mamma nyligen var i japan och Shibuya och såg på just den hundstaty som man träffar på tidigt i spelet blev också en trevlig detalj för mig. Jag visade henne lite av omgivningen, och hon kände faktiskt igen sig.

 

Jag står fortfarande vid att Nintendo DS har det bästa spelutbudet på marknaden idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mirror's edge , påminner lite om ett rally spel man kan spela om banorna sjukt många gånger för att få att klara av banan så snabbt som möjligt , hade lite svårt dock för vissa saker som att hoppa från vägg till vägg men utan problem en av dom bästa spelen jag har spelat på länge lite kort var det dock. blev bara roligare och roligare destu mer flyt man fick på det också något att tilägga xD

 

 

Fable 2 , ok väldigt bra spel men blev lite besviken för hade hört att fable 2 skulle vara så sjukt stort vilket det inte var i min åsikt >.< men bra gjort och roliga uppdrag .

 

 

Left 4 dead , hämtat från affären idag , hoppat till några gånger under spelets gång xD men inte klarat av det än skriver mer senare när jag är färdig med det men hittils ganska underhållande.

 

 

sen på min lista just nu är , fallout 3 och final fantasy som kommer nästa år. Funderar även på total war empire till datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fallout 3.

Klarade main plotten nyligen till min förvåning. Men jag lägger inte av för det. Ska ladda om en tidigare save och undvika avslutet ett tag så man kan utforska allt.

Och givetvis börja om med en ond heavy weapons karaktär, i motsats till min sneaky sneaky good girl som jag spelat med hittills.

Riktigt bra spel. Rekomenderas som fan.

 

The Witcher.

Jag trodde att The Witcher skulle vara ett äventyrs/rpg i stil med neverwinter nights och dylikt. men det verkar som dethär är ett spel i stil med Pokemon. Det verkar gå ut på att sammla alla kort som man kan få när man rummlar runt med töserna i spelet.

Action ellementen är välgjorda dom också.

Ett spel väl värt att prova på.

 

Eve.

Som alltid. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fallout 3.

Klarade main plotten nyligen till min förvåning. Men jag lägger inte av för det. Ska ladda om en tidigare save och undvika avslutet ett tag så man kan utforska allt.

Och givetvis börja om med en ond heavy weapons karaktär, i motsats till min sneaky sneaky good girl som jag spelat med hittills.

Riktigt bra spel. Rekomenderas som fan.

 

The Witcher.

Jag trodde att The Witcher skulle vara ett äventyrs/rpg i stil med neverwinter nights och dylikt. men det verkar som dethär är ett spel i stil med Pokemon. Det verkar gå ut på att sammla alla kort som man kan få när man rummlar runt med töserna i spelet.

Action ellementen är välgjorda dom också.

Ett spel väl värt att prova på.

 

Eve.

Som alltid. :)

 

Fallout 3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guitar Hero World Tour

Har kört klart solo-karriären på Hard(gitarr), håller på med Expert nu på både gitarr och Bas, trummor på Medium(var sjukt mycket svårare att spela trummorna än vad jag trodde det skulle men ändå grymt skoj!) har också sjungit(mummlat) mig igenom 2-3 låtar också(mest för att få ashievments dock :P) Är jävligt nöjd med spelet! Grymt roligt :D

 

Letar mig även tillbaks till Fable 2 ibland också, det var tyvärr kanske inte riktigt lika djupt och stort som man hade hoppats men mys-faktorn och den underbara humorn gör det till ett riktigt skönt spel ändå.

 

Gears of war 2 har jag faktiskt inte kört in i boxen alls efter jag klarat mig igenom kampanjen(som var övergrym!) har inte ens testat multiplayern än men det blir nog att göra det också snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Edit: jag såg fram emot Starcraft2 fast med Blizzards senaste uttlåtande börjar jag genast tvivla..

Huh? vidareutveckla pliis.

 

Det är lite "old news" egentligen men...

..att Sc2 kommer ges ut i triologier och inte längre ges ut till jul som det var "sagt".

Man ska eventuellt kunna köpa starcraft2-Terran sen zerg sen protoss...

..och priserna "såsom vilken expansion som helst" tjohej!

även om de tar 200kr per del så är det mer än vad tvåan skulle kostat egentligen.

Mer info finns på deras Starcraft2 hemsida

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Edit: jag såg fram emot Starcraft2 fast med Blizzards senaste uttlåtande börjar jag genast tvivla..

Huh? vidareutveckla pliis.

 

Det är lite "old news" egentligen men...

..att Sc2 kommer ges ut i triologier och inte längre ges ut till jul som det var "sagt".

Man ska eventuellt kunna köpa starcraft2-Terran sen zerg sen protoss...

..och priserna "såsom vilken expansion som helst" tjohej!

även om de tar 200kr per del så är det mer än vad tvåan skulle kostat egentligen.

Mer info finns på deras Starcraft2 hemsida

med blizzard så innebär ju expansionspris lika mycket som ett helt spel :P

Tur det finns företag som ccp som ger expansionerna gratis som motvikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...