Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se julkalender 2007, Kanon 2006!


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 302
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Nej, nu får jag ta och skärpa till mig ordentligt. Jag har fortfarande inte sett avsnitt 10. Fördelen är väl att jag har en och en halv timme Kanon framför mig. Avsnitt 10 plus hela Mai-scenariot är dessutom favoritdelen av serien för min del. =)

 

Varför har jag inte följt serien varje dag då? Jag skyller på plugget, min felande dygnsrytm och slutligen KotOR.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vänta bara till avsnitt 16 och frammåt *host*

 

Avsnitt 16+ är helt klart en av de bästa delarna av serien.

 

Spoiler

Längtar tills avsnitt 16 då Shiori och Yuuichi ägnar dagen tillsammans.

Tillfället då hon ska banka "bäver" älskar jag ;) och sången som spelas när de har snöbollskrig tycker jag är lika mysig varje gång jag hör den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att det kan vara lite av charmen med dessa uttryckslösa karaktärer. Att när de väl visar några känslor så vet man att dom är äkta, till skillnad från "vanliga" karaktärer som skriker, rodnar och skrattar och har sej hela tiden utan att det någonsin käns riktigt äkta.

 

Jo du har nog rätt.

 

Avsnitt 13 var som en pil från Amor rakt in i hjärtat på mig! Kärlek till Mai från mig. Kanon avsnitten känns så korta jämfört med andra serier, ett tecken på bra underhållning!

 

Förhandstitten resulterade i att mitt ansiktsuttryck blev såhär: X3 -kyaaa~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min är helt klart Shiori, hon är så lugn och mysig. Gillar även Amano, hon hade förtjänat mer tid i serien. På delad andraplats kommer nog Nayuki och Makoto. Svårt att välja någon favorit alltså eftersom de alla är så olika. Dock faller jag inte särskilt mycket för Mai även om jag älskade Rei i NGE, men visst har hon sina stunder.

 

Men som sagt, skall jag säga någon får det bli Shiori. Fastnade omedelbart för henne.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mai <3

 

Mindre spoiler, avsnitt 14.

Jag vet inte om det var bra eller dåligt att Sayuri överlevde, ett tag trodde jag att hon hade dött. Det gjorde säkert några av er andra också. Men om det var bra eller dåligt vet jag som sagt inte, ska fundera lite längre på det.

 

Däremot tyckte jag att Mais reaktion var lite overkill, tror jag i alla fall.. Det vart lite för mycket när hon började hoppa omkring istället för att bara springa mot närliggande saker och hugga med svärdet.

 

Och så var det såklart synd om Ayu, hennes reaktion om sylten när hon pratade med Yuuichi efteråt var underbar. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett riktigt bra avsnitt.

 

Tycker detta är Sayuris avsnitt helt och hållet, och hon är en av de jag gillar mest i serien. På fiket, Canon rullar i bakgrunden och hennes historia om sin lillebror och allt. Heartbraking är det T_T. Sen råkar hon ut för det alldeles i onödan och Mai visar som sagt riktiga känslor för första gången, det gör mycket. Helt klart ett av Kanons bättre avsnitt.

 

 

wooo.png

 

Läckert!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att se kanon på fyllan var en intresant upplevelse. =)

Kollade precis på avsnittet nu, efter att ha kommit hem lite lagom slirig.

heh. blev nästan lite glansögd av att höra intro musiken. Tycker den är riktigt vacker. Detdär offbeat pianot... mmmm.

 

Ett mycket bra avsnitt. Mycket Mai och lite ordentligt drama också.

Är lite inne på Kakans linje. Det kunde blivit riktigt intressant om hon strukit med där.

Man kanske skulle gå och lägga sig, så man snart kan stiga upp och kolla avsnitt 15? :surprised:

 

Mera Mai åt folket!

(Hon får duga som substitut nu när man inte får mera elfen-lied-Lucy...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...