Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se julkalender 2007, Kanon 2006!


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

blev lite försenat avsnitt idag med.

 

sorgligt avsnitt... men vart har Ayu tagit vägen?

 

Det kommer bli problem med hur man ska lösa slutet på kalendern.

Åker hem till föräldrarna den 20e och man lär ju inte hinna sträckkolla 5 avsnitt den 19e med allt som måste fixas.

hmm.

 

Lösning: Gör som jag. Ska också åka till familjen över jul nämligen. Ta med serien och ett stycke headset eller dylikt. Det finns väl en PC där? =)

 

Julafton itself blir dock en svår dag för min del. Eller ja, någon gång under dagen är det inge problem, men att passa tiden 20.00 blir omöjligt. (Who am I kidding, jag har passat tiden en dag av nio so far :sleep:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 302
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

men... snyft :(

Det blev ju riktigt sorgligt ju.

Det

Var lite gunslingergirl associationer på scenen när han läste för henne, men inte så det kändes plagierat.

 

Verkar dock väldigt lovande inför morgondagens avsnitt. Många karaktärer som man är nyfiken på i den previewn.

 

(tjuvstartade idag. måste kolla på en föreläsning halva kvällen också...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur väl följer folk julkalendern egentligen, och hur många är vi? Jag tycker det är lite halvtaskigt med kommentarer och diskussioner kring dagens avsnitt. Hade hoppats på mer!

 

Har inte sett gårdagens avsnitt ännu, vet inte om jag skall göra det nu eller två senare idag. Har lite dåligt samvete. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har lite funderingar om dagens avsnitt
Vad hände egentligen i slutet? Var det hela bara en dröm eller hur ligger det till? Och varför får man åter se Makoto i slutet? Frågorna är många och känslorna starka ;) . Hur som helst ett riktigt bra avsnitt och serien lever verkligen upp till mina förväntningar än så länge.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@induce, jag o min bror följer det, det är 2 st iaf ;) men skriver inte så mkt om de för har svårt för skriva om va som händer.

 

 

 

@Qvarfordt, jag förstog heller inte slutet 100% har lite tankar om de , men dom lär vell avslöja mer nästa avsnitt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok. Det är bra det!

 

Jag tycker detta avsnittet är sorgligt men ack så fint. Finns väl egentligen inte så mycket att tillägga. Tror man får tolka det sista man ser lite som man själv vill. Jag tolkar det positivt åtminstone.

 

En höjdpunkt i avsnittet är när de möter upp med Amano och Makoto lyckas komma ihåg sitt eget och Yuuichis namn. Sen även sista halvan förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får väl erkänna att jag typ...hrm...struntar i julkalendern. :o

Var inte riktigt sugen att se om den faktiskt, och känner att jag inte vill förstöra något genom att tvinga mig att se om den.

Är i och för sig vissa scener från serien som poppar upp i huvudet som jag skulle vilja se igen, men kan ju inte direkt bara se om dom avsnitten för det ju skulle förstöra ännu mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt jullov sätter igång nu (visserligen fyllt av en hel del pluggande), så jag har under veckan som gått förstört min dygnsrytm (igen). Jag ska göra ett tappert försök att återställa den någorlunda idag, och har därför varit vaken hela natten. Tanken är att jag ska försöka hålla mig vaken så att jag hinner se avsnitt 11 innan jag däckar. Det är mitt mål.

 

(Jag har inte sett avsnitt 10 än, men jag låter det bli ett dubbelavsnitt helt enkelt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kanske är försent att börja nu, men jag har inte varit så aktiv här inom anime på sistonde, hur som helst så har jag en fråga:

 

Som jag förstår det är Kanon 2006 en andra säsong.. är det verkligen en uppföljare eller är det helt enkelt en remake?

 

Hoppas att jag inte gick allt för off topic. Det kändes bara så dumt att skapa en helt ny tråd för denna simpla fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en remake av den Toei (eller vad heter de?) gjorde för några år sedan men bygger samtidigt på spelet av Key. Vad jag förstått så har de lagt upp det på ett lite annorlunda sätt så att det skall bli mer som en riktig serie och mindre som en enkel animering av ett spel. Vad jag hört av de som spelat spelet och sett den gamla serien så är denna dessutom bättre och du behöver inte först ha sett den gamla för att uppskatta den här.

 

Vore kul om du hoppar på. Serien är riktigt bra! Dessutom har Largo-sama och Meatrose gjort ett kanonjobb med den digitala julkalendern.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp. Kan definitivt rekomendera att du kollar ifatt serien. Den är sådär lagom varm som en julkalender ska vara, men har ändå en intresant handling. :D

 

Gillar vart det är påväg nu.

jay! mera Mai!

 

Hm. varför är man så svag för Rei, Nagato, Mai stuket för? :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sådär, kom hem sent idag och hann inte se avsnitt 11 förens för en halvtimme sen.

 

Dags för Mais scenario! Mai är min andra favorit i serien strax efter Shiori <3

Avsnitt 11 bekräftade det man var tveksam till, nämligen om Mai verkligen slogs mot övernaturliga varelser eller bara viftade sitt svärd i luften.

Imorgon kommer att vara en bra dag, och Meatrose håller nog säkert med mig ;>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sådär, kom hem sent idag och hann inte se avsnitt 11 förens för en halvtimme sen.

 

Dags för Mais scenario! Mai är min andra favorit i serien strax efter Shiori

Avsnitt 11 bekräftade det man var tveksam till, nämligen om Mai verkligen slogs mot övernaturliga varelser eller bara viftade sitt svärd i luften.

Imorgon kommer att vara en bra dag, och Meatrose håller nog säkert med mig ;>

 

Det är för att jag störde honom i en kvart över telefon mest tror jag. ;) Har helt glömt ta med mig kanon på lappisen så nu får jag ha tråkigt inatt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag försökte verkligen att inte fästa mig för mycket vid Mai men det är fasen svårt. Jag vill ha en favorit och kandidaterna Sayuri, Shiori har ökat med Mai. Mai var så vacker i klänningen, speciellt när hon dansade och hade sin lilla stund vid matbordet med Yuuichi. <3

 

Anledningen till att jag inte försökt fästa mig för mycket vid henne är att hon är just det stuk som Ashaz nämnde. Det har blivit lite för mycket med en sån till så att säga, dem har ju alltid samma ansikte! Men det går ju hem.. Som sagt: varför är man så svag för det? .__.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gissar på Kitagawa i hilarious outfit :D

 

Eller om man skall vara seriös så kanske det är ett glasspaket eftersom Yuuichi är en sådan looser och häver i sig den på nolltid!

 

nayuki.gif

 

Annars ett mysigt avsnitt när vi får se Ayu få den lilla figuren, får reda på mer om Shiori och hennes efternamn och så balen förstås. Slutar rätt våldsamt. Scenen med Ayu och Yuuichi på balkongen är härlig också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tyckte avsnittet var riktigt bra. Serien fortsätter att leva upp till alla färväntningar och ytterligare lite till.

Vi fick ju tillochmed se mai visa lite känslor också, vilket var riktigt obetalbart.

 

Jag tror att det kan vara lite av charmen med dessa uttryckslösa karaktärer. Att när de väl visar några känslor så vet man att dom är äkta, till skillnad från "vanliga" karaktärer som skriker, rodnar och skrattar och har sej hela tiden utan att det någonsin käns riktigt äkta.

Blev ju riktigt romantiskt ett tag där också. "I want you to be by my side tonight." :rolleyes: :D

också en riktigt dramatisk avslutning på avsnittet med obligatorisk halv-cliffhanger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...