Hoppa till innehåll
Anime.se

Robo maids


Largo
 Share

Rekommenderade inlägg

Förhoppningsvis kommer dessa att finnas någon gång innan jag dör

Tänker exakt som du, att skaffa maidbot ligger också på min "att göra innan jag dör"-lista. Alla figursamlare måste ju drömma om att kunna ha en verklighetstrogen maidbot i skala 1:1 som går att interagera med!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...

Men hur mycket kommer en sån där att kosta?

Allt under 500 000kr klipper jag direkt utan tvekan förutsatt att den är helt realistisk. Jag räknar med att vara ekonomiskt oberoende vid den åldern så pengar bör förhoppningsvis inte vara problemet.

 

Bara de inte blir som datorer som hela tiden förbättras och man är tvungen att uppgradera sig med jämna mellanrum för att den ska klara av alla avancerade uppgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Bara de inte blir som datorer som hela tiden.

 

Läste det och fick sedan en bild i huvudet att de ibland i de värsta situationer låser sig och måste startas om ;) . Så akta er för de tidiga versionerna man vet aldrig med dem !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läste det och fick sedan en bild i huvudet att de ibland i de värsta situationer låser sig och måste startas om ;) . Så akta er för de tidiga versionerna man vet aldrig med dem !

Om power-knappen ligger som i Chobits så hade det varit okej att behöva starta om den ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
Läste det och fick sedan en bild i huvudet att de ibland i de värsta situationer låser sig och måste startas om ;) . Så akta er för de tidiga versionerna man vet aldrig med dem !

Om power-knappen ligger som i Chobits så hade det varit okej att behöva starta om den ibland.

nu får du förklara för ovetande mej :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läste det och fick sedan en bild i huvudet att de ibland i de värsta situationer låser sig och måste startas om ;) . Så akta er för de tidiga versionerna man vet aldrig med dem !

Om power-knappen ligger som i Chobits så hade det varit okej att behöva starta om den ibland.

nu får du förklara för ovetande mej :O

 

In the poon

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Heh, jag är ganska skeptisk till att den är så dynamisk som artikeln (och till viss del videon) vill få den att verka. Jag har svårt att tro att en hobbynörd skulle komma med så pass stora genombrott inom robotik. :P

 

Om power-knappen ligger som i Chobits så hade det varit okej att behöva starta om den ibland.

nu får du förklara för ovetande mej :o

``Var slår man på den? Jag har testat överallt!´´

Spoiler
sQugyWChF.gif
``Tja, förutom här...´´
Spoiler
rjlcSeqQS.gif
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om power-knappen ligger som i Chobits så hade det varit okej att behöva starta om den ibland.

nu får du förklara för ovetande mej :O

``Var slår man på den? Jag har testat överallt!´´

sQugyWChF.gif
``Tja, förutom här...´´
rjlcSeqQS.gif

håhåååå.

detdär måste man nästan se :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Nu är det ett nytt decennium. Under de kommande tio åren kommer säkerligen ny teknik ersätta vår nuvarande. Kanske kommer en robot maid i vårt hem inte längre vara en dröm före 2020?

 

Tänk, vad använde du dig av för teknik år 2000? Själv satt jag framför en gammal Compaq med en CPU på 400MHZ, 128MB RAM-minne och 8MB grafikminne. Med den maskinen kunde man spela alla nya spel! Windows9x var fortfarande det modernaste operativsystemen som Microsoft kunde erbjuda.

 

Min internetuppkoppling använde sig av ett 56k modem. Jag fördröjde tiden fram till kl 18, då det kostade hälften så mycket att använda telefon/internet, genom att spela TV-spel. Legend of Zelda Ocarina of time och Final Fantasy VII var två favoriter. Därefter satt jag uppkopplad. Jag chattade på ICQ och IRC. Då och då laddade jag ner anime. Ett 14MB avsnitt av Dragon Ball Z tog ca en timme att ladda ner.

 

Quake 3 hade nyligen släppts och Counter-strike hade inte ens funnits i ett år. I båda spelen var grafiken och spelkänslan helt gudomlig! Dreamcast hade inte funnits länge i Europa och PS2 hade inte släppts ännu. 128-bitars grafik. verkligare än så kan det knappast bli, eller?

 

Mobiltelefonen hade spridit sig bland folk och, retade gallfeber på lärarna i skolan när det pep under lektionerna och ingen ville erkänna att det var hans mobil som hade ringt. Nokia 3210 var en modern telefon. På den kunde man lägga in egna ringsignaler på genom att mata in noterna själv. Man kunde spela snake och man kunde byta skal på den!

 

Ska vi dra oss ännu ett decennium bakåt, till 1990, så var 2000-talet en dröm i jämförelse. En data i hemmet, vilken lyx! Internet, var inte ens uppfunnet ännu. Super Mario Bros. 3 hade riktigt fin grafik jämfört med sina föregångare. En mobiltelefon var bara för rika människor, och kunde knappt kallas bärbar.

 

Nu hoppar vi tillbaka till 2010. Idag har de senaste datorerna två till åtta processorkärnor på ett par ghz styck. Min uppkoppling är 100/100Mbit fiber. 14MB avsnitt wtf? ett 230MB avsnitt tar ca 23 sekunder att ladda ner med full hastighet, ungefär 1800 gånger snabbare än för tio år sedan.

 

Om man ser tillbaka på vår tekniska utveckling och antar att den kommer göra lika stora framsteg i framtiden, är det möjligt att vi kan handla robot maids i elektronikaffärerna innan 2020? Kanske. Åtminstone primitiva modeller borde vara fullt möjligt. Till 2030? Utan tvekan! :)

 

harrobot.jpg

mahoro_01.jpg

04.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...