Largo Skrivet juni 10, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2008 Att ha en maid robot som lagar mat och städar ens hem måste vara alla otakus dröm. När kommer dessa att finnas i våran vardag? Vad för spec kommer de ha? Vad tror ni? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juni 10, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2008 Yui tackar jag ja till. Förhoppningsvis kommer dessa att finnas någon gång innan jag dör, annars tänker jag fanemig studera robotics och bygga en själv! D: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 10, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2008 Maidbots? Aldrig. Framtidens nanomaterial kan inte bli smutsiga, så inget behöver rengöras, och replikatorer skapar vår mat. Sexbots däremot... ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juni 11, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2008 Maidbots? Aldrig. Framtidens nanomaterial kan inte bli smutsiga, så inget behöver rengöras, och replikatorer skapar vår mat. Sexbots däremot... ;) Tänker du på Number Six nu? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 11, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2008 Tänker du på Number Six nu? Ja, NU gör jag det... ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juni 11, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2008 Orrin önskar att få sin Maidrobot specialdesignad att säga oniichan (eller -tan kanske...) istället för goshujinsama samt komma i en skolbaddräkt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juni 12, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2008 Hade jag inte vetat bättre hade jag sagt att tråden verkade seriöst och hörde hemma i allmänt xD Angående ämnet... öhhm... jag vill inte ha en robot som lagar mat... som om den skulle kunna laga något gott? Psch! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet juni 12, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet juni 12, 2008 Förhoppningsvis kommer dessa att finnas någon gång innan jag dör Tänker exakt som du, att skaffa maidbot ligger också på min "att göra innan jag dör"-lista. Alla figursamlare måste ju drömma om att kunna ha en verklighetstrogen maidbot i skala 1:1 som går att interagera med! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet juli 12, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet juli 12, 2008 När jag fyller 64 vet jag vad jag ska önska mig :) http://www.aftonbladet.se/karleksex/article2700929.ab Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kouta-kun Skrivet juli 12, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2008 När jag fyller 64 vet jag vad jag ska önska mig :) http://www.aftonbladet.se/karleksex/article2700929.ab Jag kan knappt bärga mig XD Men hur mycket kommer en sån där att kosta? Det kanske är lika bra att börja spara till en redan nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet juli 12, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet juli 12, 2008 Men hur mycket kommer en sån där att kosta? Allt under 500 000kr klipper jag direkt utan tvekan förutsatt att den är helt realistisk. Jag räknar med att vara ekonomiskt oberoende vid den åldern så pengar bör förhoppningsvis inte vara problemet. Bara de inte blir som datorer som hela tiden förbättras och man är tvungen att uppgradera sig med jämna mellanrum för att den ska klara av alla avancerade uppgifter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juli 12, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2008 ...för att den ska klara av alla avancerade uppgifter. Innan någon annan hinner skriva detta: Definiera "uppgifter" XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet juli 12, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2008 ...för att den ska klara av alla avancerade uppgifter. Innan någon annan hinner skriva detta: Definiera "uppgifter" XD Vill du verkligen att jag ska definera uppgifter? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet juli 12, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2008 Bara de inte blir som datorer som hela tiden. Läste det och fick sedan en bild i huvudet att de ibland i de värsta situationer låser sig och måste startas om ;) . Så akta er för de tidiga versionerna man vet aldrig med dem ! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 13, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 13, 2008 Läste det och fick sedan en bild i huvudet att de ibland i de värsta situationer låser sig och måste startas om ;) . Så akta er för de tidiga versionerna man vet aldrig med dem ! Om power-knappen ligger som i Chobits så hade det varit okej att behöva starta om den ibland. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet juli 13, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 13, 2008 Om power-knappen ligger som i Chobits så hade det varit okej att behöva starta om den ibland. Man kan ju alltid hoppas *flås* *flås* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aoz Skrivet december 10, 2008 Anmäl Share Skrivet december 10, 2008 Snart är dom här! :P http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ne ... 023392.ece Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 11, 2008 Anmäl Share Skrivet december 11, 2008 Läste det och fick sedan en bild i huvudet att de ibland i de värsta situationer låser sig och måste startas om ;) . Så akta er för de tidiga versionerna man vet aldrig med dem ! Om power-knappen ligger som i Chobits så hade det varit okej att behöva starta om den ibland. nu får du förklara för ovetande mej :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 11, 2008 Anmäl Share Skrivet december 11, 2008 Läste det och fick sedan en bild i huvudet att de ibland i de värsta situationer låser sig och måste startas om ;) . Så akta er för de tidiga versionerna man vet aldrig med dem ! Om power-knappen ligger som i Chobits så hade det varit okej att behöva starta om den ibland. nu får du förklara för ovetande mej :O In the poon Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 11, 2008 Anmäl Share Skrivet december 11, 2008 Snart är dom här! :P http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ne ... 023392.ece Heh, jag är ganska skeptisk till att den är så dynamisk som artikeln (och till viss del videon) vill få den att verka. Jag har svårt att tro att en hobbynörd skulle komma med så pass stora genombrott inom robotik. :P Om power-knappen ligger som i Chobits så hade det varit okej att behöva starta om den ibland. nu får du förklara för ovetande mej :o ``Var slår man på den? Jag har testat överallt!´´ Spoiler ``Tja, förutom här...´´ Spoiler Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 11, 2008 Anmäl Share Skrivet december 11, 2008 Om power-knappen ligger som i Chobits så hade det varit okej att behöva starta om den ibland. nu får du förklara för ovetande mej :O ``Var slår man på den? Jag har testat överallt!´´ ``Tja, förutom här...´´ håhåååå. detdär måste man nästan se :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet december 12, 2008 Anmäl Share Skrivet december 12, 2008 Snart är alla Otaku:s våta dröm här?: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ne ... 023392.ece http://jp.youtube.com/watch?v=yHFZVwQ53bk Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 12, 2008 Anmäl Share Skrivet december 12, 2008 http://jp.youtube.com/watch?v=tJLMeS2Y8LY "Screw this, you can feed yourself!" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet december 12, 2008 Anmäl Share Skrivet december 12, 2008 Den här tråden tar jag fan bara inte bort! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet januari 1, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet januari 1, 2010 Nu är det ett nytt decennium. Under de kommande tio åren kommer säkerligen ny teknik ersätta vår nuvarande. Kanske kommer en robot maid i vårt hem inte längre vara en dröm före 2020? Tänk, vad använde du dig av för teknik år 2000? Själv satt jag framför en gammal Compaq med en CPU på 400MHZ, 128MB RAM-minne och 8MB grafikminne. Med den maskinen kunde man spela alla nya spel! Windows9x var fortfarande det modernaste operativsystemen som Microsoft kunde erbjuda. Min internetuppkoppling använde sig av ett 56k modem. Jag fördröjde tiden fram till kl 18, då det kostade hälften så mycket att använda telefon/internet, genom att spela TV-spel. Legend of Zelda Ocarina of time och Final Fantasy VII var två favoriter. Därefter satt jag uppkopplad. Jag chattade på ICQ och IRC. Då och då laddade jag ner anime. Ett 14MB avsnitt av Dragon Ball Z tog ca en timme att ladda ner. Quake 3 hade nyligen släppts och Counter-strike hade inte ens funnits i ett år. I båda spelen var grafiken och spelkänslan helt gudomlig! Dreamcast hade inte funnits länge i Europa och PS2 hade inte släppts ännu. 128-bitars grafik. verkligare än så kan det knappast bli, eller? Mobiltelefonen hade spridit sig bland folk och, retade gallfeber på lärarna i skolan när det pep under lektionerna och ingen ville erkänna att det var hans mobil som hade ringt. Nokia 3210 var en modern telefon. På den kunde man lägga in egna ringsignaler på genom att mata in noterna själv. Man kunde spela snake och man kunde byta skal på den! Ska vi dra oss ännu ett decennium bakåt, till 1990, så var 2000-talet en dröm i jämförelse. En data i hemmet, vilken lyx! Internet, var inte ens uppfunnet ännu. Super Mario Bros. 3 hade riktigt fin grafik jämfört med sina föregångare. En mobiltelefon var bara för rika människor, och kunde knappt kallas bärbar. Nu hoppar vi tillbaka till 2010. Idag har de senaste datorerna två till åtta processorkärnor på ett par ghz styck. Min uppkoppling är 100/100Mbit fiber. 14MB avsnitt wtf? ett 230MB avsnitt tar ca 23 sekunder att ladda ner med full hastighet, ungefär 1800 gånger snabbare än för tio år sedan. Om man ser tillbaka på vår tekniska utveckling och antar att den kommer göra lika stora framsteg i framtiden, är det möjligt att vi kan handla robot maids i elektronikaffärerna innan 2020? Kanske. Åtminstone primitiva modeller borde vara fullt möjligt. Till 2030? Utan tvekan! :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg