Hoppa till innehåll
pennywize

Presentationstråden

Rekommenderade inlägg

Tjena, tjena! Efter att ha varit inne på Discord-servern en tid nu tänkte jag att det hade varit bra läge att presentera mig själv lite djupare på forumet. Måste bara först nämna att det var väldigt länge sedan jag senast använde mig av ett forum, får lite tidigt 2000-tals nostalgi haha.

Jag är en 21-årig aspirerande fullstack-utvecklare som i år avslutade sina studier och nu letar efter nytt ämbete. Anime och manga är något som ligger varmt i hjärtat, lite som en trogen kompanjon som följt en genom livets stunder och motgångar. Jag blev introducerad till anime genom Selector Infected WIXOSS, fastnade för det efter att ha sett Puella Magi Madoka Magica (stackars Homura!), och därefter har det bara fortsatt. Är lite av en allätare och gillar allt från shonenfyllda serier såsom My Hero Academia (JoJo för finsmakarna 😉) till romanser som Toradora och även serier som får en att tänka efter, ex. Paranoia Agent. För tillfället är jag förtjust i saker som berör människopsyket, saker som behandlar hur folk växer upp och varför de utvecklas till de personer de är idag. Den visuella novellen euphoria där huvudpersonen brottas med sina sadistiska känslor, och mangan Goodnight Punpun med dens destruktiva romans är bra exempel på detta.

Hade det varit förvånande om jag, efter allt jag sagt, tillade att min favoritserie är D-Frag! och söta karaktärer som Platelet-chan återinför hoppet för mänskligheten inom mig? En plot twist måste man alltid avsluta med!

Se fram emot att lära känna alla här, ge mig gärna en rundtur! 

• Gillar 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Välkommen tillbaka till 2000-talet, lilla platelet! :qb:

En liten rundtur borde jag nog kunna bistå med: Till att börja med kan man enklast söka efter nya eller gamla serier i fliken animé. Under Aktuell anime finns det senaste om pågående säsong antingen som megathread eller som enskild showtråd. I Gissa animen har vi forumets egna lek där man får gissa vilken serie som bilder kommer ifrån, jättepopulärt och gött. Är du lite av en spelare kan du kika in i våra speltrådar för att höra lite om gaming å sånt. Roliga klipp finns i Den stora YouTube-tråden och om du är sugen på en helt-okej-podcast så finns även det tillhanda.

Vi hoppas att du kommer att trivas här, @PlateletLucoa :jhappy:

• Gillar 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Kul med nytt blod! Добро пожаловать! *host* Jag menar välkommen! @PlateletLucoa

Vem är jag? Jag vet faktiskt inte själv just nu. Vilsen norrlänning, 23 år bor i Stalingrad(Skåne) av alla ställen. Gör inget speciellt just nu på fritiden eller i karriären. Inte den mest aktiva medlemmen just nu men jag dyker upp då och då när man minst anar det.

Liksom du så är jag också en allätare, däremot med åldern så har jag blivit mer kräsen över vilka anime serier jag kollar på. Min förlust... Min brorsa introducerade mig till anime, han fyllde min lilla ipod classic med serier som ligger mig varmt om hjärtat än idag, nämnligen Naruto, One Piece, Claymore och Great Teacher Onizuka. Jag kanske var 12 år gammal? har igen aning egentligen. Great Teacher Onizuka är nog fortfarande den anime som fått mig att skratta mest. Jag skulle nog också säga att One Piece är den bästa animen som jag sett och som jag ser på just nu. Den är inte nödvändigtvis den anime som ligger mig närmast hjärtat, men.... Den är fortfarande lika rolig och spännande nu på avsnitt 853 som den var på avsnitt 1 och därför tycker jag att den är den bästa animen. Sen så gillar jag att säga att det är den bästa animen för att jävlas med alla som inte orkar se ikapp 800 avsnitt. Tror jag såg 300 avsnitt på under en månad då jag började med den. Naruto är en riktigt bra shounen, speciellt om man växte upp samtidigt som karaktärerna och såg vidare på Shippuuden. Ungefär som Harry Potter, den börjar lite lätt så där sen växer karaktärerna med varje film och filmerna blir den gradvis mörkare och brutalare med varje film. Claymore var nog min första "Tearjerker" anime. En viss karaktär dör och ja, det blev nog några tårar då. Sen så är det ju en brutal action anime också så det var ju skithäftigt när man var 12 år. Claymore kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. MathJuice verkar ha hunnit med det viktigaste på rundturen, jag kan bidra med  Vad lyssnar ni på just nu tråden. Jag är där ofta då jag gillar musik och då jag även är en allätare i musik så tycker jag det är intressant att lyssna på vad andra lyssnar på.

Hoppas du kommer trivas!

P.S: Du råkar inte ha en sådan här lista eller liknande? https://myanimelist.net/animelist/Soverejn

• Gillar 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Anone, anone! Tack för det varma välkomnandet!   @MathJuice @Soverejn

Ber lite om ursäkt för sent svar, blev sjuk under helgen och är fortfarande helt nere för räkning. Kan nästan svära på att det var pga Kyubey, har en gås oplockad med honom  🔫  :happydrop:

Trådarna ska jag givetvist besöka och bidra lite med. Vill så gärna spendera mer tid på gaming men livet tillåter det inte så mycket just nu, har blivit så mycket sämre på CS och osu! som jag brukade nöta förr i tiden. Podcasten låter också intressant, ser att det finns ett par avsnitt ute på Soundcloud så de ska jag lyssna lite på under kondispassen. Kommer bli spännande att se vad som diskuteras :qb:

Спс братан, kamrat! Är själv bosatt i slagfältets hjärta, Malmö, så det är trevligt att få träffa en annan skåning *host* soldat från Stalingrad! Relaterar en del med vilsenheten, det är faktiskt en stor anledning till varför jag just nu dras så mycket till anime/manga som har mycket med uppväxt och utveckling att göra. One Piece tycker jag också om fast jag har bara läst ända tills den svenska översättningen slutade, vill gärna fortsätta en dag och komma ifatt med storyn men det har varit svårt att sätta mig in i den engelska versionen efter att ha blivit fäst med den svenska. Oh well, det kommer väl förr eller senare. Great Teach Onizuka är en serie jag ofta har svårt att sälja in hos mina vänner, humorn och art-stilen är inte direkt för alla så att säga men själv älskar jag den! Älskar att den alltid hade en humor genom hela serien samtidigt som vi fick väldiga djupa inblickar på karaktärernas bakgrund och story. Det säger något när GTO närmade sitt slut och jag började sakna alla karaktärerna. Onizuka, rektorn, lärarna, studenterna... så minnesvärda var dem. Följer du uppföljaren Paradise Lost? Den har ingen anime just nu men mangan följer samma anda, vice rektorn är lika rolig som alltid med sina påhitt.

En sådan lista har jag definitivt, har inte uppdaterat på drygt 1 år nu men när livet stabiliserat sig en del så ska jag sätta igång igen. Måste redan nu säga att betygssystemet jag hade då är helt wack, ursäkta röran! https://myanimelist.net/animelist/danterev 

D-Frag! karaktärer på din lista, gillar stort! 😆

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
5 timmar sedan sa PlateletLucoa:

Följer du uppföljaren Paradise Lost? Den har ingen anime just nu men mangan följer samma anda, vice rektorn är lika rolig som alltid med sina påhitt.

Nej, jag är faktiskt ganska dålig på att läsa böcker och manga är inget undantag. Det första jag ska göra när jag finner tid och lust till att läsa är att ta mig an Andrzej Sapkowski's "The Witcher" böcker.

5 timmar sedan sa PlateletLucoa:

Vill så gärna spendera mer tid på gaming men livet tillåter det inte så mycket just nu, har blivit så mycket sämre på CS och osu! som jag brukade nöta förr i tiden.

Jag spelar också CS och jag har också blivit mycket sämre!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu