Hoppa till innehåll
Anime.se

Presentationstråden


pennywize
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 3 weeks later...

Jasså man kanske ska presentera sig också.

Jag är en grabb på 27 år som bor nere i sveriges blindtarm, karlskrona.

Förutom att konsumera stora doser anime och jobba på "Stora telecom företaget AB", lägger jag min tid på att träna Wing tsun, plugga distanskurser och spela eve-online.

 

 

Vill ni veta något mer så bara fråga. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jaha, Då får jag väll lov att presentera mig, inge vidare bra på detta~

 

Mitt namn är då Cecilia, bor på en liten ö någonstans (jag kan ju inte avslöja för mycket XD) lite över 14 år, gillar anime & manga som ni nog kan gissa...

Gillar "Psykologiska/djupa", comedi, Seinen,Shounen, mysterier och massa andra genre i manga & anime ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha, Då får jag väll lov att presentera mig, inge vidare bra på detta~

 

Mitt namn är då Cecilia, bor på en liten ö någonstans (jag kan ju inte avslöja för mycket XD) lite över 14 år, gillar anime & manga som ni nog kan gissa...

Gillar "Psykologiska/djupa", comedi, Seinen,Shounen, mysterier och massa andra genre i manga & anime ^^

 

Hej och välkommen! Hoppas att du kommer trivas. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Ja det kanske var dags att presentera sig då, lägger in det snyggt med mitt 100 inlägg.

 

Ja jag heter Tommy och är en kille på 18 år som bor i den lilla staden Köping (som de flesta nog har hört talas om). Jag går sista året på elprogrammet så efter det blir det väl till att jobba som elektriker.

 

På fritiden sitter jag mycket framför datorn och gör diverse saker spelar, kollar på anime, surfar m.m. Spelar även TV-spel och ser väl mäst fram emot GTA IV till Xbox 360, heter Klomega på live utifall någon vill adda mig.

 

På anime fronten så ser jag just nu på Bleach, Naruto och Code Geass men ska försöka ta tag i den ständigt växande anime listan man har :).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 6 months later...

Hej allihopa!

 

Jag är snoken, har snokat runt lite på forumet ett tag, och nu nästan dagligen, utan att delta så det är väl okay om jag snokar runt med er istället?

 

Om mig, jag heter Marco men kalla mig snoken, är tjugo år gammal, bosatt i Skåne, tentar upp gymnasiebetygen, studerat kinesiska men hoppat över till japanska, spelar mungiga och har givetvis ett stort intresse för japan då jag sökt mig hit.

 

Får väl nämna något om mitt anime intresse också, den anime som ligger mig varmast om hjärtat är utan tvivel NGEvangelion och har sett om den ett flertal gånger <3 men när det kommer till manga har jag inga meriter överhuvudtaget, kanske får jag några tips :-]

 

Att skriva mer känns överflödigt, så om ni vill veta något bara fråga!

 

Det var jag det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nämen vad trevligt skåningar är alltid välkommna :rolleyes: Mungiga är inget vanligt instrument men dock ett som ger ifrån sig rätt spciella toner, inte fy skam alls, du får lägga upp ett klipp så vi får höra :)

Hur som hälst:

Välkommen

 

Tack för välkomnandet och självklart ska jag spela en melodi för er någon gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Hejsan alla glada(?) människor!

 

Mitt namn är Misho...eller smeknamn ja, hursomhelst... Jag är en 20 år gammal kille från Helsingborg men som nu bor i Karlshamn eftersom jag pluggar 3D grafik här, hade tänkt bli animatör efteråt.

 

Som de flesta här så gillar jag att titta på Anime då och då, är relativt ny men har ändå hunnit gå igenom en 15 filmer och nån enstaka serie så det är på gång! Jag är ständigt på jakt efter nytt så tipsa på!

 

Jag är väldigt intresserad av Japan, språk kultur och teknik! En Japan resa är planerad inom 2-3 år och ser självklart fram emot det. Är inte så mycket förtjust i Jpop, Jrock och sånt men gammal fin klassisk musik funkar fint! Även Japanska filmer med lite budskap och drama är inte fel!... öh..

 

Ja så spelar jag ju självklart spel med, mest PC och XB360 och mestadels action och FPS/simulatorer, när jag inte sitter inne och nördar antingen skola eller spel så är jag ute och antingen fiskar eller så är jag på simhallen och simmar några kilometer ^^

 

Så thats me! Är det nått mer som vill vetas så fråga gärna!

 

Puss å Kram på er! ^^

 

//Misho

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Tjo! Har varit inne på anime.se och kikat successivt i ett par år, men aldrig orkat registrera mig. Men soleher som jag lärt känna i drygt 3 år nu uppmuntrade mig, så jag tog beslutet. Jag har som yngre varit medlem på ett par forum i mitt liv, och när jag väl börjat har det oftast blivit så jag sitter och skriver varje dag, så det var väl anledningen till varför jag inte orkade bli medlem i ett till forum, men vi får väl se om jag blir lika passionerad som förr.

 

Mitt namn är David Nelin. Jag är 18 år och bor på soliga Västkusten. Jag började med manga/anime 2003, när jag var 12. Hur jag fann denna kultur, eller snarare hur jag fördjupade mig i den, var genom internetsiten http://www.newgrounds.com, då jag spelade ett dating-spel, som jag då inte visste var baserat på serien Love Hina. Så en dag när jag traskade runt på ICA så såg jag en tidning jag inte sett tidigare. Tidningens logga löd "Manga Mania", och när jag kollade på framsidan stannade hela jag upp. "Det är ju karaktärerna från det där flash-spelet jag spelade igår!", tänkte jag, och tog genast tidningen till kassan. Jag började läsa på vägen till skolan, men eftersom jag missade första sidan där förlaget brukar upplysa en om att "denna tidning läser man från vänster till höger", så vart jag lite skeptisk först när jag inte riktigt fattade storyn, alls. Men efter ett par timmar började jag lista ut på egen hand, utan att jag på något sätt visste om att japanerna läste på det här sättet, varifrån man skulle läsa, och sen hittade jag första sidan.

 

Jag har väl minst sett över 100 anime-serier och filmer, och ett par har jag sett om. Enligt min MAL så har jag faktiskt precis sett 3.000 avsnitt från och med idag, det vill säga drygt 1.200 timmar. Jag har sämre koll på hur mycket manga jag läst, eftersom mycket har jag läst från biblioteket (dyrt med manga ju, speciellt import). Men mellan 20-30 serier är väl en rätt resonabel siffra (fastän jag inte angav någon...?). Nåväl.

 

Och för 90% av de som läser detta, så kan jag ge en introduktion på 10 sekunder om mig istället:

 

Mitt namn är David Nelin. Jag är 18 år, läser modemagasin för män, åker longboard, ägnar mig åt anime och manga, har bakåtslickat hår, och har en ovana att bita på mina fingrar.

 

Hoppas vi får det trevligt ihop. Alla andra kan hålla käften och dra åt helvete :)

 

Högaktningsfullt

/David Nelin

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej och välkommen till forumet Kenzoku, hoppas att du kommer att trivas här.

 

Smart idé med både en kort och en lite längre presentation, då kan alla läsa den både de som har tid och de som inte har det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas vi får det trevligt ihop. Alla andra kan hålla käften och dra åt helvete :)

Ouch! Men lyckligtvis så är vi en trevlig skara, så inga lär dra åt helvete =D

 

F.ö, riktigt cool avatar du har där ;)

 

 

Just det, välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej och välkommen till forumet Kenzoku, hoppas att du kommer att trivas här.

 

Smart idé med både en kort och en lite längre presentation, då kan alla läsa den både de som har tid och de som inte har det.

 

Tack så mycket Klona!

 

Man har lärt sig med åren (och efter att gått Media på gymnasiet) hur man ska marknadsföra sig själv. Oftast är kort och konkret bäst. :)

 

Ouch! Men lyckligtvis så är vi en trevlig skara, så inga lär dra åt helvete =D

 

F.ö, riktigt cool avatar du har där ;)

 

Just det, välkommen!

 

Tack så mycket!

Jo, är väl det som har blivit skönheten med forum som inte är internationella eller enorma, just när man lär känna användarna och skapar en gemenskap uppbyggt av snarlika intressen.

 

Avataren är illustrerad av Arvid Staaf, personligen till mig, vilket gör det mycket roligare att använda den. Han har gjort en del flashfilmer, posters/illustrationer till bl a Dunderpatrullen (lyssna på Taekwondo Princess, Hatsune Miku är vokalist, för de som vet vem hon är. Nog den bästa låt imo hon medverkat i), och han är väldigt musikalisk (har gjort en del chip-tunes osv).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hatsune Miku är vokalist, för de som vet vem hon är. Nog den bästa låt imo hon medverkat i), och han är väldigt musikalisk (har gjort en del chip-tunes osv).

Hatsune Miku är ju maskoten för en syntetisk röst, så det är väl snarare "det" istället för "hon". Fast man kan ju iofs kalla henne för en hon också ;p

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hatsune Miku är ju maskoten för en syntetisk röst, så det är väl snarare "det" istället för "hon". Fast man kan ju iofs kalla henne för en hon också ;p

 

Mycket sant, är väl snarare Saki Fujita som är vokallisten i låten om man ska vara petnoga, även om hon inte medverkar på något vis självmant. Men vad jag sett och läst så har de flesta refererat Hatsune som "hon" istället för "det", är väl därför jag är van att uttrycka mig så. Man brukar ju också kalla animékaraktärer för "han" och "hon" och inte "det", om nu det är relevant med en talsyntes i ett datorprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sämre koll på hur mycket manga jag läst, eftersom mycket har jag läst från biblioteket (dyrt med manga ju, speciellt import). Men mellan 20-30 serier är väl en rätt resonabel siffra (fastän jag inte angav någon...?). Nåväl.

 

Animé är rätt dyrt det med. Stjäl du, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sämre koll på hur mycket manga jag läst, eftersom mycket har jag läst från biblioteket (dyrt med manga ju, speciellt import). Men mellan 20-30 serier är väl en rätt resonabel siffra (fastän jag inte angav någon...?). Nåväl.

 

Animé är rätt dyrt det med. Stjäl du, eller?

Ja, såklart. Han stjäl från dig! D:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...