Hoppa till innehåll
Anime.se

Presentationstråden


pennywize
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har sämre koll på hur mycket manga jag läst, eftersom mycket har jag läst från biblioteket (dyrt med manga ju, speciellt import). Men mellan 20-30 serier är väl en rätt resonabel siffra (fastän jag inte angav någon...?). Nåväl.

 

Animé är rätt dyrt det med. Stjäl du, eller?

 

Kanske, kanske inte ;)

 

Nu vet jag inte vad det är flaskis påstår att jag har stulit från dig, men det är säkert sant :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...
  • 9 months later...

26 år

Yrkesofficer

Man(Kille känns lite..15-årigt XD) dessutom med det jobb man har så där det iaf sägs att vi gör män av pojkar B)

 

Började väl få ett intresse för anime/manga nån gång runt 2000, Början till intresset stavas Ghost in the shell B).. Sen har väl intresset gått i vågor. Är väl ingen storkonsument av anime/manga utan väljer lite mer selektivt

 

Hängde bra länge på Zmanga var medlem 52 eller nått.. så mer eller mindre från start till sidan dog nu och nu har man hittat hit

 

Har även ett visst intresse av dataspel, F.E.A.R1&2, World in Conflict samt Starcraft 2 är väl det som rullar nu på datorn

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hallå!

 

Nu har jag förvisso hängt här en del förut (har till och med varit moderator!) men då intresset gått i vågor har jag inte besökt sidan så aktivt de senaste åren. Och eftersom det säkert tillkommit en del personer jag inte stött på innan så är det väl lika bra att presentera sig igen!

 

Jag heter Genma (enligt de flesta jag känner, även fast jag egentligen heter Mattias), var med när Uppsalakai grundades och har varit med och arrangerat Uppcon fram till UC04, har efter det varit personal på UC05 och framåt.

 

Min favoritmangaförfattare är Mitsuru Adachi (Touch, Cross Game mm.). Jag är mer en animé- än en mangamänniska eftersom jag gillar färg, att det rör på sig och att det låter. :P

 

Annars gillar jag även övrig tecknad film (Tintin! Asterix! Disney, 80-talstecknat med mera), otecknad film samt TV-spel. Senaste tillskotten är Starcraft 2 till PC, samt en återaktivering av World of Warcraft (Alliance på Kazzak).

 

Efter att ha sett klart Cross Game har jag återupptagit Touch-tittandet, och har precis passerat avsnitt 50. I framtiden vill jag ha mer verk av Mitsuru Adachi animerade!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

tjena, en teknikstudent på John bauer eskilstuna här, bor dock i strängnäs, har tittat på ganska mycket anime/manga på senaste tiden, så tyckte att det var bra tid för att se om det fanns nåt svenskt forum, vilket det gjorde ;D

 

började med att titta på naruto, sen kom man till punkten där man var tvungen att vänta på nästa avsnitt, och fortsatte då med mangan istället, sen hade anime/manga tittandet tagit över mig, och animes/mangas såsom (tagna snabbt från minnet, har dock sett fler tror jag) GTO, Lucky Star, Haruhi Suzumiya, Love Hina, Ooran high school host club, Full metal panic, full metal alchemist, K-ON!, Bleach, Toradora, Higurashi no Naku Koro ni och Negima är sluttittade/följes, sen har man en kompis som mest tittar på Ecchi anime's, så därifrån så har ju man börjat se serier som Omamori Himari m.m...

 

blev såpass beroende att jag började lära mig rita manga, samt lär mig japanska privat (dock vääääldigt långsamt, tar det när jag känner för det... xD)

 

sen började man även känna ett beroende efter Ikaruga (har skilda föräldrar, och att ta med sig gamecuben vart man än går är jobbigt), så man letade upp andra Bangaku spel, och hittade touhou serien, lade in på skoldatorn, och man spelar lite då och då (innan skolan och hemma förstås) \(^3^)/

 

annars så använder man fritiden ganska flitigt, är en speedcuber, tränar pensnurrning och melbourne shuffle, och ska kanske börja med card flourishing också.... så...ja... ._.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hjärtligt välkommen, nebukanessar!

 

Hoppas att du ska trivas här med oss. När det gäller användarnas ålder har vi en ganska fin spridning här på forumet så du ska se att det går att diskutera med både likasinnade och de som, på grund av ålder eller vilken som helst annan anledning, har helt annorlunda tycke och smak (vilket inte sällan bäddar för de mest intressanta diskussionerna).

 

God fortsättning!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Tjena!

Mitt namn är Daniel, 17 år och bor i Stockholm. Jag har två och ett halvt år kvar ut av min gymnasieutbildning. På fritiden pluggar jag japanska och spelar TV-spel. Det händer även att jag kollar på anime och läser manga då och då men det har minskat med åren dessvärre. Om jag ser/läser något håller jag mig för mestadels till komedi/drama/skräck/slice of life (diggar särskilt Naoki Urasawa).

Trevligt att råkas!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...