Hoppa till innehåll
Anime.se

Presentationstråden


pennywize
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej, man på 21 år, bor I stockholms området. 

Var inte så mycket forum person sedan 2 år tillbaka, då jag började vara aktiv på forum runt om på internet, för det mesta var det bara spel forum, eller klan forum, sedan dess så har man utökat sig. Så på ett par spel forum jag har varit aktiv på så har dem en anime tråd jag är mycket vid, och då kom idén att hitta ett anime forum.. Och då tänkte jag.. kanske man hittar en svensk? Och då hittade jag hit. 

tog dock 2 veckor för aktiverings mailet att hitta till min e-mail.. 

Det jag brukar göra för det mesta är att sitta på internet med för många flikar. 
klan hemsida, 1-2 spel forums, twitter, youtube en eller flera, Tumblr, och diverse andra sidor. 

Spelar gör man ju också ibland, Dota 2, Counter strike GO, blir det för det mesta, men på senaste tiden har jag blivit helt fast på OSU! och sen så släpps ju Wildstar också, så det kommer bli mycket Wildstar sen. 

När det kommer till anime så kollar jag på tok för mycket.. Den här anime sesongen vart man ju upp till 19 anime's... 
Jag tycker om det mesta anime, kan kolla på nästan vilken genre som hällst. 
Anime lista hittar ni här!
http://myanimelist.net/animelist/brezals 

Bästa animen som gjorts är Nichijou! 

Hoppas man kommer ha trevligt här!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

A fellow Angel Beats fan <3 LOTS OF MANLY TEARS ARE SHED EVERYDAY BECAUSE OF THAT ANIME!! (+ a few female tears aswell)

 

Ja... Välkommen hit, till vår virtuella fristad och samlingsplats :D en del nya och en del gamlingar här, bara o slänga förbi ett meddelande om du vill snacka om något :D

hehe, inte för att verka negativ här eller nått, Men jag förväntade mig tårar när jag kollade på angel beats, men på grund av att jag såg "twisten" från redan episode 4 eller nått, så fick jag aldrig den känslan... Men animen Anohana dock... Där föll det tårar en bra kvart eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hej alla!

 

Vet inte om det är obligatoriskt med att presentera sig, men jag tar inga risker! :P

Jag har mest bara kikat runt på forumet utan att egentligen bidra med något haha!

 

Jag heter Patrik, 29år gammal Göteborgare. Stor beundrare utav film/musik.

Har väldigt mycket humor, och intresse för historia.

Har tydligen även ett "farligt" utseende. (grovhuggen pojk på 190cm och skägg, men folk inser ganska snabbt att jag är snäll å go som en nalle :)

Jag svär väldigt mycket också!

 

Har även på senare dagar fått upp ögonen för Anime, eller aa kanske ganska längesen nu när jag tänker efter.

Sen jag såg min första "Ghibli" film så fastnade jag direkt. (spirited away)

Men jag tycker det är svårt att hitta bra serier i denna anime-djungel.Sen är jag så jävla dålig på att komma ihåg vad dom alla heter också, vilket kan försvåra det när man ber om tips, och alla frågar vad man gillar.

 

Musikmässigt så lyssnar jag till stor del på metal, men även "klassisk" och även lite pop ibland.

Film så se jag på i princip vad som helst.

 

 

Men så att. Smulade kotten osv. Hoppas vi hörs.. eller ja "skrivs" :D tjo!

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Musikmässigt så lyssnar jag till stor del på metal

Grymt! då är vi två! \m/ 

 

Det är klart att det kan vara svårt att hitta bra anime om man inte vet vars man ska leta, det finns ju så mycket anime där ute! Men bra anime finns det gott om. Jag har ingen aning om vilken typ av anime du är ute efter men du skulle ju kunna kolla in MAL's toplista: http://myanimelist.net/topanime.php samt att du kan skapa en egen animelista där för att hålla koll på vad och hur mycket du sett. Några animer som man ofta kan se på folks toplistor är: Attack on Titan, Steins;Gate, FMA: Brotherhood, Code Geass och Death Note t.ex.

 

Hjärtligt välkommen ska du vara och jag hoppas du kommer att trivas!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja Patrik, fler Göteborgare är alltid välkomna!  :reallyhappy:

Tack tack ^^

 

Grymt! då är vi två! \m/ 

 

Det är klart att det kan vara svårt att hitta bra anime om man inte vet vars man ska leta, det finns ju så mycket anime där ute! Men bra anime finns det gott om. Jag har ingen aning om vilken typ av anime du är ute efter men du skulle ju kunna kolla in MAL's toplista: http://myanimelist.net/topanime.php samt att du kan skapa en egen animelista där för att hålla koll på vad och hur mycket du sett. Några animer som man ofta kan se på folks toplistor är: Attack on Titan, Steins;Gate, FMA: Brotherhood, Code Geass och Death Note t.ex.

 

Hjärtligt välkommen ska du vara och jag hoppas du kommer att trivas!

Åh underbart! :D

Jajjemän, den myanimelist har jag faktiskt kikat på lite. hmm men tanken att regga sig och skriva ner serier har faktiskt inte slagit mig haha :) Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hej alliopa, 

 

Jag är 25årig lulebo som flyttat till Stockholm, jag jobbar som frilansade konceptartist och illstratör för klienter världen över, älskar att se på anime och läsa manga på min fritid , vart väldigt glad när jag upptäckte denna community, om jag skulle nämna några av mina favorit filmer/serier skulle det nog vara:

 

Akira

Ghost in the shell

Attack on titans

Black lagoon

Gantz

One piece,

 

ser fram emot att spendera mera tid här!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Välkommen till forumet Petora!

 

Hallå alla anime/manga och spelfränder.

 

Petra heter jag och är 26 år gammal. Nyligen återkommen till hufvudstaden efter 7 år i exil (aka Örebro). Färdigpluggad och klar har jag spritt ut mina vingar och arbetar heltid.

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var en sväng ner i Japan (Tokyo) ett halvår och studerade detta fenomenalt mysiga och kluriga språk. Numer pluggar jag japanska mest som hobby och hoppar högt av glädje när jag faktiskt kan förstå och läsa en hel mening.

 

わ~~い! Ytterligare en som tragglar med månrunor och felvända meningar! ようこそ、ようこそ~! ⊹⋛⋋( ՞ਊ ՞)⋌⋚⊹

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hello!

 

30 år gammal och old wise old dude på detta forum gissar jag! Jag har då tittat på anime sedan jag var 12 år gammal och insåg här nyligt att anime är så gott som det enda jag tittar på och att jag nog har sett nära 1000 serier, så jag får väl anse mig som en rätt bevandrad tittare XD. Det började med masamune shirow på 90-talet och har hållt i sig to this day. Jag föll pladask som liten parvel i de filosofiska utsvävningarna i Ghost in the shell!

 

Jag ser fortfarande på sprillans nya serier och tycker att det blir bara bättre och bättre! Aja, tämligen iaf! Som en följd av detta kopiösa tittande kan man flytande japanska och är en lite allmänt udda figur.

 

Aja, får säga som tidigare skribenter i tråden, yoroshiku! (onizuka-style!).

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Välkommen till forumet Petora!

Tack så mycket! Känns kul att träffa likasinnade:)

 

 

Kalle Ankas pocket är ju inte att underskatta, även om manga är steget bättre =)

 

Välkommen!

Sant så sant. Kalle har lärt mig mycket om mytologi och historia. Hade en hel serie som handlande om Odysséen. Guld värd!

 

 

わ~~い! Ytterligare en som tragglar med månrunor och felvända meningar! ようこそ、ようこそ~! ⊹⋛⋋( ՞ਊ ՞)⋌⋚

ありがとう!

 

Sitter i nuläget och tragglar mig igenom "äkta" och "falska" adjektiv igen..... Why do I do this to myself:P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkommen Dlatch, tror vi har ett par gamlingar här (runt 30) mig själv inräknad :). Är ju ändå kul att tillhöra geberationen där rai grottpojken, starzingers, silver fang och tigermasken was the shit!

Tackar tackar! Ja jag missade ju starzingers som liten och fick ta igen det i vuxen ålder, men då var det mest pure comedy med svenskdubben, Kogo alltså "Det får vi se när vi slår ner henne!" priceless XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sant så sant. Kalle har lärt mig mycket om mytologi och historia. Hade en hel serie som handlande om Odysséen. Guld värd!

 

 

 

Haha, Kalle Pocket var min introduktion till många sådana saker också, tog lång tid för mig (som liten) att fatta att les miserable inte var en Kalle Anka berättelse från början =)

 

 

Tackar tackar! Ja jag missade ju starzingers som liten och fick ta igen det i vuxen ålder, men då var det mest pure comedy med svenskdubben, Kogo alltså "Det får vi se när vi slår ner henne!" priceless XD

 

Jaa, den svenska dubben är ju hur kul som helst.

 

Sedan är det typ peter harryson som gör 50% av alla röster i svenskdubbad tecknad film XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Hallå där blåbär!

 

Sofia heter jag och är 20 år gammal. Bor precis utanför Göteborg. Hittade detta forum och tyckte det verkade kul : )

Har varit en Anime nörd i ca 8 år nu och läser manga lite då och då. Första animeserien jag såg var Mumintrollet när jag var ungefär 5 år gammal och jag älskar det fortfarande.

 

Gillar även att spela Dator/TV-spel; är ett stort fan av The Elder Scrolls serien bland annat.

 

Några av mina absoluta favoritserier är:

 

Bleach

Fairy Tail

Kuroko no Basuke

Shingeki no Kyojin

Shiki

Beelzebub

 

En ganska kort introduktion men det får duga tills vidare

 

Yoroshiku onegaishimasu!  : D

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...