Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime hösten 2015


MathJuice
 Share

Rekommenderade inlägg

EDIT: Bilden försvann från Reddit, så ett uppdaterat schema är inlagt.

 

https://www.livechart.me/fall-2015/tv

 

Höstens tema verkar vara skola och magi, men vissa av er är säkert hypade på One Punch Man. Själv kommer jag gotta mig i en ny säsong av Yuru Yuri och Gochuumon wa Usagi Desu ka PLUS en reboot/rework av Utawarerumono (så jag har längtat). Utöver det så kommer äntligen långfilmen för Girls und Panzer och även Arpeggio of Blue Steel.

 

Låt det väl smakas!

Redigerad av Sceleris
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja Girls und Panzer samt Arpeggio är ett måste ^^

Har även Komori-san wa Kotowarenai, Taimadou Gakuen 35 samt nya säsongen av Owari no seraph att se fram emot :D

Känns som att hösten blir lite mer sparsmakad för min del iaf jämfört med denna sommarsäsong som är i full gång ^^

Möjligtvis att jag "kanske" spanar in short storyn Hack Doll också ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Young Black Jack? Kan det va något tro?

Jag såg aldrig originalet, men det var en av domdär som alltid gjordes reklam för på de gamla vhs banden.

 

Det riktiga originalet är Osamu Tezukas gamla manga, men de som gjorde den första och bästa animeversionen, den som du sett reklam för på VHS-band, var regissör Osamu Dezaki och animatör/karaktärsdesigner Akio Sugino. Det var verkligen deras förtjänst, enligt mig, och ingendera har något med Young Black Jack att göra. (Dezaki är t.o.m. död! Tezuka också, för den delen.)

 

Det betyder förstås inte att Young Black Jack inte kan vara något. Dess originalmanga är faktiskt skriven av han som skrev Akumetsu, så det bådar ju gott!

 

Fast den är samtidigt skriven av han som skrev Wolf Guy, så det bådar väl i och för sig illa...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Väntar på att Cinderella Girls ska bli klart och Yuru Yuri ska börja. Sen var det en rejäl käftsmäll att få reda på att de delade upp Gate i två säsonger och flyttas till efter nyår (tror jag), men jag svär att MAL hade satt den som 24 avsnitt innan ändringen. KAHN!  :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tittade på One-Punch Man och blev inte besviken trots min hype över serien. Den var precis så som jag ville ha den i animéformat, snygga teckningar och dynamiska och coola strider. Det var ett tag sen jag satt och flinade igenom ett helt avsnitt av en serie från början till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uppenbarligen älskar alla OPM. Jag hade tänkt att jag skulle se den då, men... jag vet inte. Jag tänker läsa mangan ändå (vilken går att köpa på amerikattiska nu), och jag kommer nog se animen nån gång oavsett. Får se vad mer jag tittar på om jag hinner med den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hack-doll var en besvikelse.

Meeeen meeeeeen Comet Lucifer ^_^ Den var en överraskning måste jag säga. Fanns inte med på listan över de jag ville se men tänkte att jag skulle ge den en chans och ja som sagt överraskad vart jag på ett positivt sett. Första avsnittet var lite haffsigt men man fick endå en mersmak efteråt.

Får se hur den serien utvecklar sig men hoppas nästa avsnitt ger mer kött på benen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste flika in med att taimadou gakuen 35 någonting någonting var helt okej. Kändes dock som om att serien i sig inte riktigt visste om den skulle vara mer komisk lr allvarlig. Var ju lite väl mörkt på sina ställen och sedan vände det till ja nästan till slapstick... men hoppas hoppas den kan komma någon vart iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom mig för att se första onepunch man.

Jag garvade rakt ut flera gånger. Men jag vet itne om man kan förvänta sig nån vidare story eller karaktärsutveckling. Känns lite som en onetrick-pony. men den kanske blir bra.

 

Så långt som jag läst av mangan:

Näe, om du inte alls gillar kinestetiken och slapstickhumorn i början av One-Punch Man så har du nog inget att vänta. Nog för att handlingen kommer att utvidgas till ett större nätverk av superhjältar och superskurkar, men det kommer inte att bli allvar, åtminstone inte allvar på riktigt, inte den sort som du älskar mest. Det är helt enkelt olika "arcs" där något extremt hot endast kan avvärjas av Stålma--... Enslagsmannen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste flika in med att taimadou gakuen 35 någonting någonting var helt okej. Kändes dock som om att serien i sig inte riktigt visste om den skulle vara mer komisk lr allvarlig. Var ju lite väl mörkt på sina ställen och sedan vände det till ja nästan till slapstick... men hoppas hoppas den kan komma någon vart iaf :)

 

Jag har inte sett Taimadou gakuen nr 1 till 34, kan man se 35:an ändå???

 

(Jag skämtar, men bara till 97 %. När titlar innehåller siffror så blir jag alltid skeptisk.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sett Taimadou gakuen nr 1 till 34, kan man se 35:an ändå???

 

(Jag skämtar, men bara till 97 %. När titlar innehåller siffror så blir jag alltid skeptisk.)

Just numret syftar bara i denna anime på gruppen som animen handlar om och inget annat hitills :p

Så ge den en liten chans Sceleris sama :p

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jodå, det ska jag nog.

 

Men ikväll gav jag Rakudai Kishi no Cavalry (En misslyckad riddares ridderlighet). Det är en sån där "magiskt gymnasium"-serie. Ni vet, det baseras på lättromanserie, huvudperson är en "underdog" som egentligen hör till toppskiktet, tramsterminologi osv.

 

Jag har inte direkt några specifika klagomål på utförandet. Däremot känns det så raktigenom själslöst. Inte ett uns av originalitet eller mening. (Original)författaren visar inte en skymt av något personligt. Tröttsamt att se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag skulle kolla på andra avsnittet av Asterix så blandade jag ihop Asterix med Rakudai, på grund av att det är för mycket liknelser i dem två serierna xD Vart helt förvirrad av andra avsnittet, så jag fick lov att kolla snabbt igenom första asterix avsnittet och Rakudai avsnittet bara för att bli påmind om vad som var vad. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag skulle kolla på andra avsnittet av Asterix så blandade jag ihop Asterix med Rakudai, på grund av att det är för mycket liknelser i dem två serierna xD Vart helt förvirrad av andra avsnittet, så jag fick lov att kolla snabbt igenom första asterix avsnittet och Rakudai avsnittet bara för att bli påmind om vad som var vad. 

 

Haha, ja, där ser man.

 

Det känns som att såna serier är till specifikt för de som inte såg exakt samma berättelse när den hette något annat tre månader tidigare -- eller tre timmar tidigare, i fallet Asterisk/Rakudai.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har sett åtminstone ett avsnitt av de serier jag har tänkt att se den här säsongen förutom Owari no Seraph s2 och jag måste säga att de flesta jag har tittat på har jag gillat.

 

One-Punch Man har jag redan skrivit om första avsnittet men nu har jag sett tre avsnitt och jag är fortfarande lika förälskad i serien, det är ren och skär lycka att titta på varje avsnitt. Eftersom jag läser mangan så vet jag redan allt på förhand men ändå tycker jag att vissa saker är minst lika roliga som när jag såg det första gången. Min absoluta favorit den här säsongen.

 

Utawarerumono Itsuwari no Kamen började jag titta på i tron att den var en remake av den första serien som jag hade tänkt att se någon gång men efter första avsnittet tittade jag lite mer noggrant och lärde mig att det var en uppföljare  :happydrop:. Jag tyckte om första avsnittet så mycket så jag bestämde mig för att titta igenom första säsongen innan jag tittar vidare och av det jag sett från första säsongen känns det inte som ett dumt val. 

 

Serien börjar med att vi får följa vår huvudperson som får medvetandet stående mitt i vildmarken men drivis av snö med bara tunna plagg, från ingenstans dyker ett monster upp som han börjar fly från och han får springa för livet. Efter en stunds springande ramlar han ner i ett hål och han tror att han har kommit undan men icke, tur i oturen så kommer att annat monster som börjar äta det första monstret men sen vänder det till otur igen för den nöjer sig inte bara med den utan vill ha vår huvudperson med. Som tur vänder turen ännu en gång och en tjej kommer till undsättning med en chockgranat och tar tag i vår hjälte och leder honom till friheten och säkerhet. När allt väl har lugnat ner sig så inser han att han inte har något som helst minne innan han "vaknade" upp i skogen och när han tänker efter har inte flickan en svans också?  

 

Jag tyckte att det var bra balans mellan allvar och humor i första avsnittet och hon tjejen var söt också. Huvudpersonen känns som att han kan vara lite av en oslipad diamant då han verkar vara lat och gnälla en del men gör/försöker göra det han blir tillsagd att göra. Ska helt klart titta vidare på den när jag har blivit kikat med Utawarerumono.

 

Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans tänkte jag att jag skulle titta på eftersom jag har missat många nyare Gundam eftersom jag inte har set originalet men nu har jag gjort det så varför inte titta på den som sänd nu. 

 

Den handlar om ett gäng barnsoldater som "arbetar" hos ett gäng legosoldater, eftersom de är föräldralösa så används de för de sakerna de vuxna inte vill göra men några av dem har kommit upp sig och har en egen pluton där tonåringen Orga är ledare. Även fast de är relativt respekterade så är de ändå inte i närheten av de andra plutonerna och de ända som ser upp till dem är de andra barnen som en dag hoppas bli lika bra som dem. En dag får de ett uppdrag att eskortera en ung fröken som ska vara medlare men varför får just Orga och co uppdraget när det är en sån respekterad uppgift?

 

Jag gillade första avsnittet där man fick följa barnen och deras kamp men också hur det kan tänkas se ut i hierarkin inom militären eller liknande organisationer. Ska även bli intressant att se hur Orga, Mikazuki och de andra utvecklas. 

 

Det var de jag sett på som jag tycker är bäst den här säsongen, jag tänkte skriva lite om de andra med när jag har lite mer tid.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En rapport av en första inblick i några shower:

 

Rakudai Kishi no Cavalry - Ecchi? Lite granna, otroligt nog var det mera manlig hud i första avsnittet. Pinsamma stunder för vår main character? Oja. Harem? Inte än, men upplägget är som bäddat för det. Main character är en värdelös tönt? Faktiskt inte. Han kan hantera sitt svärd (INTE DET SVÄRDET!). Får se hur det spelar vidare på det.

 

Utawarerumono: Itsuwari no Kamen - Jag har höga förväntningar efter att ha sett och älskat första serien. Just nu händer inte så mycket utanför karaktärsetablering, vilket visar att våran main är riktigt lat. Lite lättare atmosfär än första än så längre. Jag vill så gärna att det blir ungefär lika bra som första men vet inte var det kommer hamna...

 

Komori-san wa Kotowarenai! - Slice of life i 2 minutersbitar om en udda trio med Komori i fokus som en lång jänta som aldrig kan avböja någon som ropar på hjälp. 4-koma stil över det hela med rolig överdrift i både skämten och hennes sidekicks.

 

Gochuumon wa Usagi Desu ka?? - Säsong två av en av mina favoritserier inom slice of life. Bäst i test, 10/10, fem getingar, fem solar, Obama approves! Also bunnies! Se den era pannkakor!

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En rapport av en första inblick i några shower:

 

Rakudai Kishi no Cavalry - Ecchi? Lite granna, otroligt nog var det mera manlig hud i första avsnittet. Pinsamma stunder för vår main character? Oja. Harem? Inte än, men upplägget är som bäddat för det. Main character är en värdelös tönt? Faktiskt inte. Han kan hantera sitt svärd (INTE DET SVÄRDET!). Får se hur det spelar vidare på det.

 

 

Uugh. andra och tredje avsnittet.. en sån där anime, som tvingar in ecchi scener utan att vara enormt relevant, och bara pinsamt och även om man kan tycka det är roligt på sina håll, så är det på mycket låg nivå :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uugh. andra och tredje avsnittet.. en sån där anime, som tvingar in ecchi scener utan att vara enormt relevant, och bara pinsamt och även om man kan tycka det är roligt på sina håll, så är det på mycket låg nivå :(

Meh, har sett värre. Man ska inte ha för höga förhoppningar bara med såna serier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...