Hoppa till innehåll
Anime.se

.hack//SIGN på TV4


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 179
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

TUsan, kommer inte kunna se CCS och heller inte Hack eftersom de går på sådana skumma kanaler. Kanske måste slänga ut kulor på en digitalbox iaf. =(

 

kommer inte ccs gå på ettan?

 

Nej, på barnkanalen :(

 

ja just ja. jag hade fått för mig att ccs skulle gå på ettan. men nu när du säger det så kommer jag ihåg. som tur är har jag både barnkanalen och meditv men jag kan tänka mig att det är väldigt många som inte har dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja tar och säger de på ett lite lättare sätt:vad föredrar du och de flesta att kolla på en svensk film med svenska röster eller en film med engelska röster?

 

Om det rör sig om en översättning från ett språk jag inte kan läser jag hellre en översättning till svenska än en översättning till engelska, om man förutsätter att den är direkt. Att engelska "känns" bättre är bara en vanesak. Att engelska skulle "passa bättre" för animé är hundra procent inbillning. Det enda språk som passar bättre för animé är japanska, eftersom de är skrivna på det språket och ofta utgår ifrån det.

 

Nu är översättningen till .hack//SIGN inte en direktöversättning, så det är väl hugget som stucket, men jag tycker ändå det känns fräscht med animé på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis som zimeon säger så tror jag det handlar om en vanesak.

 

Alla i fansubgenerationen, inklusive mig, tror jag föredrar engelsk sub framför svensk. Mkt pga att det är främmande. Hade vi haft svensk text från början så hade nog ingen klagat.

Eftersom man lär sig flera japanska ord genom att titta på anime så asocierar man dem till det engelska ordet. Därför känns det igen lättare, och blir skönare att läsa/se på.

Jag tycker själv att det är skönare med engelsk text, men just pga ovastående anledningar. Jag har dock inga problem med en svensk textning och tror inte att andra kommer ha det heller om de har lite öppna sinnen till det.

 

Jag undrar lite hur folks attityd hade varit om vi följt det exemplet som många av de större europeiska länderna satt, dvs. att dubba exakt allt. Skulle vi fortfarande gnälla över att det är dubbat eller skulle vi bli förbannade när det inte finns en dubb?

Ja, sanna mina ord. Väl skrivet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

idag smäller det :) om exakt 3 timmar. (enligt min dator klocka iaf ;) )

 

Jag låg i sängen och hörde precis TV:n prata (det va teknat, lilo & Stitch) och då kom jag och tänka på hmm idag va det väl nått som börja. sen kom jag på att det va idag det skulle visas anime på tv :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

allt var bra, översättningen va det inge fel på faktiskt.

 

det va bara EN sak som SÖG rejält. BILDSKÄRMEN!!!!!!!!!!!

 

varför va den så jävla liten för?

för att få plats med dem gödslade små SMS`ern :( :(

måste maila och be dem att ta bort den där förbannade mini skärmen T_T

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den var ju übergrymtbra ju!!!

Jag har aldrig sett .hack//SIGN förrut men den här serien knäcker verkligen!

Jag kommer definitivt fortsätta se den!

 

om du såg hela, kan du berätta vad som hände de första 7 minuterna? min j*vla boxer visar 7 min försent så jag missa d första 7 minuterna >:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den var ju übergrymtbra ju!!!

Jag har aldrig sett .hack//SIGN förrut men den här serien knäcker verkligen!

Jag kommer definitivt fortsätta se den!

 

om du såg hela, kan du berätta vad som hände de första 7 minuterna? min j*vla boxer visar 7 min försent så jag missa d första 7 minuterna >:)

 

Kan ge lite kortfattat från minnet, så vissa saker kan vara fel. Tsukasa vaknar upp inne i en grotta, mimiru kommer från ingenstans, Tsukasa använder sin sprite ocarina och försvinner, mimiru tycker han var otrevlig. Några Scarlet Knights frågar ut Tsukasa om "Katt-spelaren" som han setts med, han teleporterar bort även från dem. Tsukasa springer på mimiru vid chaos-gaten, hon försöker övertala honom att det inte är bra att springa ifrån Crimson Knights. Tsukasa försöker logga ut men upptäcker att han inte kan det.

 

Ingen aning om vad de använder för namn i den svenska textningen dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kom ihåg att programmera videon! :D

 

Var jätteskönt, ju! Bra översättning, även om jag upptäckte någon miss på något ställe, men inget man störde sig på. Tråkigt att de inte översatte intro/outro, dock.

 

Verkligen bra första avsnitt, vill se mer. Kul att det ska gå fyra dagar i veckan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...