Hoppa till innehåll
Anime.se

.hack//SIGN på TV4


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 179
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

aargh jag kunde inte kolla på avsnittet då mina föräldrar var tvungna att kolla på farmen :/ försökte spela in det men det funkade inte :(

 

jag sa: Det finns en TV uppe också, kolla på den för den här kanalen finns inte på TVn där uppe. synd för er.

 

works everytime >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nån som såg den idag som kan kortfattat säga vad som hände de 10 första minuterna?

missade dem för ja inte hittade kanalen.

 

Teron skrev:

Kan ge lite kortfattat från minnet, så vissa saker kan vara fel. Tsukasa vaknar upp inne i en grotta, mimiru kommer från ingenstans, Tsukasa använder sin sprite ocarina och försvinner, mimiru tycker han var otrevlig. Några Scarlet Knights frågar ut Tsukasa om "Katt-spelaren" som han setts med, han teleporterar bort även från dem. Tsukasa springer på mimiru vid chaos-gaten, hon försöker övertala honom att det inte är bra att springa ifrån Crimson Knights. Tsukasa försöker logga ut men upptäcker att han inte kan det.

 

Det är vad som hände dem 10 första minutrarna..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var SMS-chattandet igång medans .hack//SIGN visades? Misshandel av tv.

 

ja, den va igång och tog upp halva rutan för ett litet jävla SMS som löd

 

"skönt med lite anime!!!" med en text på ungefär 4 cm. och det gjorde att dom förminska bildskärmen ungefär 45%

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmmm är det bara jag eller är deras subbing skit kass ???

sprite ocarina ??? *får mig att tänka på zelda.... tror det är ett instrument om jag inte miss minner mig fel* och 13 röda riddare my ass ..... de är inte 13 för helvete har sett hela denna serie och i slutet är de fan heller inte 13 röda riddare..... så den svenska textningen suger men jag tycker att det är ganska bra att de har orginal språk.... kan de inte skaffa någon annan jävel som kan texta skiten :surprised:

 

och ordet baka översatte de till något helt annat än vad det betyde.=)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmmm är det bara jag eller är deras subbing gödsel kass ???

sprite ocarina ??? *får mig att tänka på zelda.... tror det är ett instrument om jag inte miss minner mig fel* och 13 röda riddare my ass ..... de är inte 13 för helvete har sett hela denna serie och i slutet är de tusan heller inte 13 röda riddare..... så den svenska textningen suger men jag tycker att det är ganska bra att de har orginal språk.... kan de inte skaffa någon annan jävel som kan texta skiten :surprised:

 

och ordet baka översatte de till något helt annat än vad det betyde.=)

 

Ok, det där med 13 röda riddare kan inte stämma, det han säger är väl att de är den 13:e divisionen av de röda riddarna. Sprite Ocarina är dock helt korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror inte du har sett hela serien =) om man har sett hela och sett en massa andra massa animes så bör man se att tv4 textning suger..... och jag litar tusan mer på tusan-subbs än tv4 sug subbning....

 

nej jag har bara sett första. men jag kan ladda ner hela serien på under 1 dag om jag känner för det. men eftersom du är så bra på att översätta japanska till svenska så kanske du ska jobba på tv4 så vi kan få lite kvalite på subben.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte varför som inte visar dom på den lokala kanalen?

Om dom skulle göra det skulle dom få fler tittare och tjäna ännu mer pengar!

Det är ju det dom är ute efter... :(

 

Jag har nästan lyckats övertala föreldrarna om att skaffa Boxer....men bara nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte varför som inte visar dem på den lokala kanalen?

Om dem skulle göra det skulle dem få fler tittare och tjäna ännu mer pengar!

Det är ju det dem är ute efter... :(

 

Jag har nästan lyckats övertala föreldrarna om att skaffa Boxer....men bara nästan.

 

därför att dom visar Farmen där kl 19.30 och hack//sign går 19.40 så det skulle inte funka tillsammans. dessutom är det ett ganska stort kliv för svensk TV att visa anime på TV i huvetaget (bortsätt från sailor moon och pokémon då alltså).

 

lika störande idag att dom hade den där j*vla SMS rutan där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte varför som inte visar dem på den lokala kanalen?

Om dem skulle göra det skulle dem få fler tittare och tjäna ännu mer pengar!

Det är ju det dem är ute efter... :(

 

Jag har nästan lyckats övertala föreldrarna om att skaffa Boxer....men bara nästan.

 

därför att dem visar Farmen där kl 19.30 och hack//sign går 19.40 så det skulle inte funka tillsammans. dessutom är det ett ganska stort kliv för svensk TV att visa anime på TV i huvetaget (bortsätt från sailor moon och pokémon då alltså).

 

lika störande idag att dem hade den där j*vla SMS rutan där.

 

Jo men de kunde ju skippar Dr. Phil på TV4+ och visat .hack där istället så jag också kunde se ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

.hack//SIGN verkar ju vara en bra serie (men den är lite rörig) TV4 har gjort ett bra val. Textningen verkar vara ok (det blir väl nästan alltid nåt fel i textningar)

 

Men varför måste de visa SMS under programmet,, visst det är meningen att man ska kunna vara "med i TV" men de kan faktiskt ha det avstängt i en halvtimma >:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

.hack//SIGN verkar ju vara en bra serie (men den är lite rörig) TV4 har gjort ett bra val. Textningen verkar vara ok (det blir väl nästan alltid nåt fel i textningar)

 

Men varför måste de visa SMS under programmet,, visst det är meningen att man skall kunna vara "med i TV" men de kan faktiskt ha det avstängt i en halvtimma >:)

 

faktiskt är det bara i 20 minuter 19.40 - 20.00. dessutom skrivs det typ 1-2 SMS under det 20 minuterna och det förstör typ hela programet pga att det är där.

 

Dr.Phil är ju bra, det är så bra med hans elite tips om hur man håller förhållanden rena från massa skit, skämt å sida. bort med fillan och stoppa in en annan anime där ;) så har man 2 st att kolla på :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

visst de skall få översätta till vafan de vill då ........ de kan då alltså översätta en åsna till en häst om det är så, eftersom du påstår att jag inte skall klaga ifall de översätter fel för att jag inte kan översätta själv ...... men om man inte klagar någon stans och håller käften så kanske inte de gör något åt det.....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En liten fråga bara. Vad är det som säger att den Engelska textningen är korrekt då???? Det kan ju vara lika mycket fel i den eller???

Själv har jag inget problem med att se Anime med svensk textning. Och eftersom jag inte kan Japanska har jag ändå ingen aning om om de skulle ha översatt fel. Jag är bara glad att kunna se Anime på Svensk Tv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...