Dj Hobz Skrivet oktober 16, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2006 Bästa: Elfen Lied, Last Exile,Fullmetall Alchemist, Samurai Champloo och Cowboy Bebop. Överlägset Sämst: Scrapped Princess. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exxus Skrivet oktober 16, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2006 bästa: kenshin, elfen lied, azumanga daioh, sensei no ojikan, strawberry egg och en del andra :D sämsta: sakura diaries, cowboy bebop Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet oktober 16, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2006 Bästa: Kenshin(tv serie + ovas), Get Backers, Sensei no ojikan, Kimi Ga Nozomu Eien, Black Cat. 2x2 Shinobuden Osv osv Finns så många ;) Sämsta: Bebop(bara sett 6-7 avsnitt så mycket möjligt när jag ser hela att den hoppar från sämsta facket). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
denbästa Skrivet oktober 20, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2006 Bästa Har kollat på mycket och har svårt för att bestämma mig, men blir nog School Rumble och Love Hina Sämsta Brukar inte kolla klart på serien om den verkar dålig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sunder Skrivet oktober 29, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 29, 2006 Det här var svårt. Bästa: Prince of Tennis, Hajime No Ippo, Elfen Lied Sämsta: Cowboy Bebop Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet oktober 30, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 30, 2006 Vad har hänt? Varför avskyr alla Cowboy Bebop så plötsligt? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 30, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 30, 2006 Vad har hänt? Varför avskyr alla Cowboy Bebop så plötsligt? därför att man somnar efter första avsnittet? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 30, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 30, 2006 Vad har hänt? Varför avskyr alla Cowboy Bebop så plötsligt? Jag hade också tänkt skriva ett förvånat inlägg, men serien ligger även på mångas "Bästa"-plats i tråden (exempelvis min egen)... så någon form av balans finns det åtminstone i universum. Och så har de ju egentligen inte sagt att de avskyr serien, bara att det är den "sämsta" de har sett, och det kommer nog förändras när de ser lite mer. Jag väljer den tolkningen, det känns bäst så. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 30, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 30, 2006 Jag ogillade bara Cowboy Bebop för att den inte föll mig i smaken. Jag blev liksom inte tillfredsställd på det sättet man vill när man sett en serie. Dock gillade jag Shinichiro Watanabes Samurai Champloo riktigt mycket just för att den har de elementen som Bebop saknar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet oktober 30, 2006 Anmäl Share Skrivet oktober 30, 2006 Jah tycker väl Cowboy Bebop är en helt ok serie, det som gör att jag inte tyckte bättre om den är just att serien knappt har en sammanhängande historia och dom flesta avsnittet är väldigt episodiska. Men det går inte att komma ifrån att vissa avsnitt är väldigt bra. Jag gillar även slutet en hel del. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Falco Skrivet november 3, 2006 Anmäl Share Skrivet november 3, 2006 Har aldrig.... sett Cowboy bebop ._. Bästa: Higurashi no naku koro ni, Fruits basket, Naruto, Silver fang och Keroro. Sämsta: Duelmasters! .____. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dxtr Skrivet november 6, 2006 Anmäl Share Skrivet november 6, 2006 Bästa: Rurouni Kenshin - Reminiscence Naruto Hunter X Hunter Bleach Hajime no Ippo Kino no Tabi Sämsta: Cowboy Bebop Rurouni Kenshin GetBackers Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 6, 2006 Anmäl Share Skrivet november 6, 2006 Bäst för mig: Cowboy Bebop. På fullaste allvar den mest perfekta serie jag någonsin sett. Det finns inget i serien jag tycker skulle kunna ha gjorts bättre. Toppklass på animationen, skådespeleriet, den episodiska-men-uppbyggande handlingen och hela upplägget. Absolut världsklass på det fantastiska soundtracket av übergudinnan Yoko Kanno, vilket blivit ett fast inslag i min vardag. En stor bonus med serien är alla referenser till musik, varumärken, filmer, människor etc. Neon Genesis Evangelion. Den enda TV-serie som har "talat" direkt till mig. Förutom att det är gediget utfört har den ett fascinerande bildspråk och regi, är fantastiskt välplanerat och genomtänkt, och har ett otroligt upplyftande budskap. Jag hyser lika varma känslor för den förstummande uppföljande filmversionen, trots (eller tack vare) sitt meddelande att "inget är enkelt". Sämst för mig: Genocyber. Det fanns en potential, men den slängdes åt fanders, och vad som återstod var endast detta förvirrade skräpverk. MD Geist. Tänk om Ed Wood var japansk? Och verksam på 1980-talet? Och gjorde anime? Vad skulle resultatet vara? Jag är säker på att det åtminstone inte skulle vara lika värde- och meningslöst som MD Geist. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mirre Skrivet november 8, 2006 Anmäl Share Skrivet november 8, 2006 Bästa: Svårt att välja... Haibane Renmei Air Kimi ga Nozumu Eien Hellsing Princess Mononoke Evangelion m.fl. Sämst: FLCL Love Hina Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IJK Skrivet november 9, 2006 Anmäl Share Skrivet november 9, 2006 Hur bra som helst Rurouni Kenshin Neon Genesis Evangelion Black cat Jag har haft turen att inte se några dåliga^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 13, 2006 Anmäl Share Skrivet november 13, 2006 Ändrar mig så mycket men just nu är det nog: Bästa = Blood+ Sämsta = Fruits Basket Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
stål_älgen Skrivet november 14, 2006 Anmäl Share Skrivet november 14, 2006 Bästa: Tales of Phantasia Sämsta: Naruto ska dock snart se "Amon; Apocalypse of Devilman" så de kanske kommer ta nån utav platserna vem vet Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
colanarkomanen Skrivet december 2, 2006 Anmäl Share Skrivet december 2, 2006 Bästa: Shakugan no Shana & School rumble Sämsta: Texhnolyze [/u] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andreaaas Skrivet december 3, 2006 Anmäl Share Skrivet december 3, 2006 Bäst: Chrno Crusade Sämst: Finns många dåliga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet december 3, 2006 Anmäl Share Skrivet december 3, 2006 Bäst:Chrno Crusade Tyckte den var grymt tråkig så jag såg bara 9 avsnitt, där märker man hur smaken är olika. >_> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 3, 2006 Anmäl Share Skrivet december 3, 2006 Tyckte den var grymt tråkig så jag såg bara 9 avsnitt, där märker man hur smaken är olika. >_> Du kan ju inte se en dryg tredjedel av serien och sen säga att den inte är bra. Man har inte en rätt att uttrycka sin åsikt då :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet december 3, 2006 Anmäl Share Skrivet december 3, 2006 chrno Crusade är så fruktansvärt grymt bra (men inte bäst) kan bara säga att du skippar en av de serier som jag lyckats leva mig in i riktigt mycket! Håller med flaskis ta tillbaka din hädelse II. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet december 4, 2006 Anmäl Share Skrivet december 4, 2006 Jag sa inte att den var dålig, jag sa att jag tyckte den var tråkig. >_> Minns inte varför dock, men jag skaffade den iallafall för att KAA hade den på sin rekomenderingslista och då tänkte jag att den måste vara bra, men det var lite av en nitlott. :P Kanske ger den en chans igen i framtiden när jag sett dom tusentals timmar med anime jag införskaffat på senaste. o.o Och II >:( Nu är det tre som säger det ;) >:( >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andreaaas Skrivet december 5, 2006 Anmäl Share Skrivet december 5, 2006 Bäst:Chrno Crusade Tyckte den var grymt tråkig så jag såg bara 9 avsnitt, där märker man hur smaken är olika. >_> Den blir som bäst mot slutet, det är en helt sjukt bra serie. Dock är Prince of tennis stundvis jävligt bra också, första "säsongen" altså. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet december 5, 2006 Anmäl Share Skrivet december 5, 2006 Bäst:Chrno Crusade Tyckte den var grymt tråkig så jag såg bara 9 avsnitt, där märker man hur smaken är olika. >_> Den blir som bäst mot slutet, det är en helt sjukt bra serie. Dock är Prince of tennis stundvis jävligt bra också, första "säsongen" altså. Isch för sport (: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg