Hoppa till innehåll
Anime.se

DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Det känns nu som att den där sidan är fake

Det tror inte jag. Det är AoD:s grundare som är ansvarig, och han är rätt insatt i R1-DVD-animebranchen. Chansen är väl stor att det antingen är en betald annons, eller att han lagt dit det på eget initiativ efter att någon ansvarig skvallrat för honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst är det trevligt med Haruhi på DVD.

*sneglar bakåt på LE versionerna av DVD 1-6*...

 

Hemsidan, http://www.haruhi.tv har använts till ett av de roligaste PR tricken jag sett hittills, då det kräver lite arbete.

 

Sedan den 18/12 så får man en 404 på huvudsidan. Inte helt ovanligt, bortsett från att i:et råkar ha en SOS-logga under sig...

imarkcu5.gif

Efter lite trixande så visar det sig att en enklare variant av Yukis sida finns uppe: http://www.haruhi.tv/member_yuki.html

Går man in i källkoden så ser man att en rad längst ner använder en annan kodning än resten av sidan som kör med Shift-JIS.

Om man istället väljer kodningen EUC så blir:

istället:

'Programmet måste startas/aktiveras. Samla/leta reda på nycklarna.'

 

Om man gör samma sak på första sidan, så hittar men längst ner i källkoden (denna gången direkt i Shift-JIS):

'Nycklarna för start av programmet har samlats. Start inom två dagar.'

 

Detta var den 19:e, vilket innebär att sidan är uppe den 22:a.

Nu bara "råkar" det vara så att bok fyra heter: "涼宮ハルヒの消失", Haruhi Suzumiyas försvinnande' och just datumen 18/12 och 22/12 har en central roll i boken.

 

Och av en större tillfällighet vill det sig så att DVD sju släpps lös för försäljning den 22:a.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

* Som sagt är det där kodtricket precis vad som gjorts på http://asosbrigade.com/.

* De flesta tror att det är Kadokawa USA som kommer ge ut Haruhi i USA.

* Det är samma "PR-datum" på officiella japanska sidan, och på den ovanstående sidan (asosbrigade.com).

 

Jag vill av dessa "sammanträffanden" påstå att det är möjligt, om inte TROLIGT, att företaget kommer tillkännage både en ny säsong/serie i Japan, och ett DVD-släpp i Amerikat.

 

*Dubbelt glädjetjut!*

 

Det jag grundade mina misstankar på var att folk hade whoisat domänen och på så sätt förstått att den inte är en äkta vara (hur nu det funkar)

Jag gjorde det direkt, men jag kunde inte få ut något. Grejen är inte att det är "falska" företag som registrerat domänen, utan att de har gått genom domänhanteringsföretag. Dessa företag är av allt jag kan döma seriösa bolag, så det är inte ett hållbart argument emot. Döljandet av registreraren kanske till och med är medvetet gjort, för att få igång lite "snack" bland fansen. Som här. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

According to this afpbb article, during a recent Gaza City protest against Hamas, a young girl brandished a placard with a picture of Haruhi Suzumiya that said, "Stop Killing the Children." The protest was in reaction to a drive-by-shooting in which 3 children died.

http://www.afpbb.com/article/1174867

 

...Eh? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

According to this afpbb article, during a recent Gaza City protest against Hamas, a young girl brandished a placard with a picture of Haruhi Suzumiya that said, "Stop Killing the Children." The protest was in reaction to a drive-by-shooting in which 3 children died.

http://www.afpbb.com/article/1174867

 

...Eh? :rolleyes:

Oja, den där. Men tack vare den bilden lyckades dem meddela sitt budskap bättre ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Satt och funderade på om det är en spoiler eller aptitretare och kom fram till att det är det senare.

 

Idag så finns det på http://www.haruhi.tv en ny länk längst nere som leder till "escapeprogram.html"

Ett tryck på den öppnar ett 'xterm' fönster som skriver upp texten:

 

YUKI.N> これをあなたが読んでいる時、わたしはわたしではないだろう。

 

YUKI.N> このメッセージが表示されたということは、そこにはあなた、わたし、涼宮ハルヒ、朝比奈みくる、古泉一樹が存在しているはずである。

 

YUKI.N> それが鍵。あなたは解答を見つけ出した。

 

YUKI.N> これは緊急脱出プログラムである。起動させる場合はエンターキーを、そうでない場合はそれ以外のキーを選択せよ。起動させた場合、あなたは時

空修正の機会を得る。ただし成功は保障できない。また帰還の保障もでき

ない。

 

YUKI.N> このプログラムが起動するのは一度きりである。実行ののち、消去される。非実行が選択された場合は起動せずに消去される。Ready?

 

 

En lite halvhaffsad översättning:

 

När du läser detta så är jag inte längre mig själv.

 

När detta visas så innebär det att du, jag, Haruhi Suzumiya, Mikuru Asahina och Itsuki Koizumi alla har hamnat här.

 

Det här är nyckeln. Du har funnit svaret.

 

Det här är nödflyktsprogrammet. För att starta det så tryck "enter" eller någon annan tangent för att avbryta. I fallet att det startas så kommer få möjlighet att kunna reparera flödet i tid och rum. Det finns dock inga garantier för att detta komemr lyckas - eller att du klarar dig igenom detta helskinnad.

 

Det här programmet kan bara startas en ends gång. När det startas kommer programmet att försvinna. Samma sak om det inte startas.

Ready?

 

Detta är taget från bok 4.

 

 

I källkoden till sidan står det idag:

プログラム起動条件・鍵をそろえよ。最終期限・明日

Nycklarna för att starta programmet har samlats. Deadline i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det blev visst Kadokawa Pictures USA som fick licensen och Bandai som fick distrubutionsrättigheterna.

 

Hoppas att Badai sätter ner lika mycket arbete på DVDerna som på Stand Alone Complex och Eureka Seven. Fast om tänker man på hur mycket arbete de satte ner på bara tillkännagivandet av licensen så gör de nog det. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket trevligt :)

Jag fick för några månader sen höra några spekulationer på #anime.se/forum på quakenet att suzuHaru aldrig kommer bli licenserad aftersom den både är en stor hit i Japan, dvs licensen kommer bli dyrare, och att "annorlunda" serier som denna inte blir så stora i USA, men där ser man :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...