Hoppa till innehåll
Anime.se

DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Kommer kosta en hel del dock :sleep:;

Inkl frakt så gissar jag på runt 500-600 för första boxen.

 

Disc 1 Special Edition ($64.98) includes:

- DVD 01

- A collector’s edition art box that can hold the entire DVD set + 6 CDs.

- A double-sided pencil board

- A Haruhi cosplay hair ribbon

- An iron-on Haruhiism logo

- A “Hare Hare Yukai” CD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Jag gjorde en tråd om dena anim tidigare så jag klistarra bara in vad jag sa.. dom låste tråden inan jag fick ett svar på frågan

 

Lite små spoiler i texten men inget som förstör handlingen

för er som inte sätt alla avsnitten kan inte använda spoiler funktionen så snälla gnäll inte på mej..

 

Deta skrev jag i den andra tråden

/

varför har dom gjort så att episoderna är så konstiga??

finns det någon bra anledning för det jag tycker bara man blir förvirad..

Som i avsnitt 3 så hittar han ju medelandet i boken och ska prata med henne sedan tar det slut i avsnitt 4 spelar dom ju baseball och i avsnitt 5 så fortsätter det från avsnitt 3..

 

så vad är meningen med hoppen i animen man blir ju bara förvirad av det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför har dom gjort så att episoderna är så konstiga??

finns det någon bra anledning för det jag tycker bara man blir förvirad..

Som i avsnitt 3 så hittar han ju medelandet i boken och ska prata med henne sedan tar det slut i avsnitt 4 spelar dom ju baseball och i avsnitt 5 så fortsätter det från avsnitt 3..

 

så vad är meningen med hoppen i animen man blir ju bara förvirad av det

Jag vet inte om det sagts något officiellt, men annars finns det några möjliga anledningar:

* Suzumiya Haruhis svårmod är i original en serie böcker som mig veterligen utspelar sig i kronologisk ordning, alltså i tidsföljd. Kanske är TV-seriens avsnittsordning omkastad för att ge lite mer "nytt" åt de som redan läst böckerna.

* Den tidsperiod som serien behandlar har ett ganska ljummet slut (avsnitt 9: "Someday, in the Rain"). Kanske kastade de om ordningen på avsnitten för att istället avsluta serien med ett större, mer spännande klimax, och hålla kvar tittarnas intresse serien igenom.

* Skaparna har till synes provat olika saker i serien -- genreblandningar, kameravinklar, animationstekniker, berättelsetekniker... Kanske var omkastningen av ordningen också ett litet konstnärligt test.

 

Av någon anledning är serien i kronologisk ordning på DVD, vilket också gör det lite svårare att avgöra vilken som är "rätt"... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inget uttalande som bekräftar detta, men jag har läst boken, sett animén på DVD och min röst går på.

 

* Den tidsperiod som serien behandlar har ett ganska ljummet slut (avsnitt 9: "Someday, in the Rain"). Kanske kastade de om ordningen på avsnitten för att istället avsluta serien med ett större, mer spännande klimax, och hålla kvar tittarnas intresse serien igenom.

 

De ville bara ha med ett bombastiskt slut, helt enkelt. Det är ju första boken som är teh handling med teh slut, sen fortsätter det mest bara av bara farten för att figurerna funkar, men det är mer skval. Så ville de inte ha i TV-serien (misstänker jag). Och så tyckte de "wow teh konstnärligt!!111one" och gjorde en /shuffle på alla avsnitt.

 

Men helt korrekt är inte kronologin på DVD: Mikuru no daibouken kommer först. Gjorde mig rätt förvirrad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Så har det då läckt information om en andra säsong av Suzumiya Haruhi.

 

http://www.moetron.com/

 

Man får väl se om det kommer något datum för andra säsongen.

 

Trevligt, hörde att dom sagt datumet "vintern 2008". Alltså sa dom inte om det menas med början på året eller slutet. De ska tydligen bekräfta ett datum de närmsta dagarna!

 

Väntat på det ett tag nu! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

av20852b.jpg

 

4 September smäller det!

 

Nice med Pillow case :D

HOT! HOT! HOT! :] :] :]

 

Även att man har fått en massa pengar tills dess :D Borde få Vol. 2 när som helst också ^^

 

Jag har den! Jag är en überdirector! <3

 

Gjorde en del inköp idag. Ska posta bild imorrn för att påvisa min bristande känsla för pengar. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

av20852b.jpg

 

4 September smäller det!

 

Nice med Pillow case :D

HOT! HOT! HOT! :] :] :]

 

Även att man har fått en massa pengar tills dess :D Borde få Vol. 2 när som helst också ^^

 

Jag har den! Jag är en überdirector! <3

 

Gjorde en del inköp idag. Ska posta bild imorrn för att påvisa min bristande känsla för pengar. ^^

 

Meen.. Pics plisu :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer bilder nu, men jag har inga bilder på när jag dissikerar boxen. Den innehåller ju lite lull-lull, men den är tämligen icke-erotisk om man jämför den med volym 1. Inte så konstigt eftersom det är den boxen som ska innehålla resten av volymerna. Vol 2 Limited Edition är kort och gott ett stycke DVD, ett soundtrack, en pencilboard, en iron-on och ZE ÜBERDIRECTOR-armband... i en fin förpackning. =)

 

Eller ja vafan... jag kan kuta iväg och fota boxen med dess innehåll, det tar bara ett par minuter. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej... bild-dags. Jag lade till och med tillbaka grejjorna i boxen så att ni skulle få uppleva känslan av att poppa the cherry. ^^

 

(kom dock ej ihåg vilken iron-on som hörde till vilken box, men tror det blev rätt, haha.

 

 

aWIHifcuc.jpg

 

 

 

Upptäckte efter första bilden att det var lågt med batteri, så jag stängde av blixten. Hur som haver. Ett fack för DVD. Ett fack för soundtrack. Ett fack för lull-lull. =)

EoxRbqnvl.jpg

 

 

Vem vill bli Haruist?

BpTxkDGrq.jpg

 

 

 

Söt Aya - söt röst - söt låt.

gVMxaDWWB.jpg

 

 

 

Själva DVD:n

GOexNOKIK.jpg

 

 

 

Nej, det är ingen motionblur på Mikuru's bröst. Jag tror dock att jag råkade göra något mer än att bara slå av blixten. =P

pVMoHkfih.jpg

 

 

 

Sista bilden --> fram med fräckaste accessoaren ever --> på med blixten

fVFTyjMFI.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem vill bli Haruist?

BpTxkDGrq.jpg

 

Så vilken iron-on man får är alltså helt slumpmässigt? O_o

 

På preview-bilden för volym två så var det en med SOS-loggan på, men jag fick en med bara Haruhi. Haruhi-ism-loggan fick jag redan i volym ett.

 

Hoppas man inte får nån dubblet i framtiden, då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du behöver nog inte bekymra dig Harlock. Som jag skrev ovanför bilderna i den posten så stoppade jag tillbaka grejjorna i boxen för att göra en liten "uppackningsbildserie". Jag köpte volym 1 och volym 2 samtidigt, och var osäker på vilken iron-on som låg i vilken box. Med största sannolikhet valde jag fel iron-on att stoppa tillbaka i boxen. =)

 

Jag har även jag en iron-on med bara Haruhi på, så jag antar att det var den som låg i volym 2-boxen i sådana fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haruhi-ism iron-on:en följde med Vol. 1 och SOS Brigade iron-on:en med Vol. 2... MEN, nu verkar det som om det följer med en SOS iron-on med Vol. 3 också, heller har dem ändrat något som jag har missat eller kommer jag ihåg fel? :S (Nej, jag har inte fått Vol. 2 ännu.... :sleep:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag slänger mig in i diskussionen utan att egentligen veta så mycket om den.

 

Fick mina två limited edition-volymer för någon vecka sedan. Volym 1 innehöll haruhi ism-iron on, volym två innehåll haruhi iron on. Jag skulle då med 100% sannolikhet kunna gissa på att det är samma iron ons i alla volymer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...