Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

19
Jag skulle vilja se ett FANTASTIC (el FABULOUS) FOUR nu med Suzaku, Lelouch, Kallen och Orange-kun som tillsammans går emot Charles. Ska bli kul att se hur black rebellion gör nu, de lär ju inte få sitt japan tillbaks. Tids nog lär de ju återvända till Zero. Kommer de försöka ha ett krig mot Japan själva? Och kommer filmen de spelade in på Zero när Rolo räddade honom släppas nationellt?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

19
Jag skulle vilja se ett FANTASTIC (el FABULOUS) FOUR nu med Suzaku, Lelouch, Kallen och Orange-kun som tillsammans går emot Charles. Ska bli kul att se hur black rebellion gör nu, de lär ju inte få sitt japan tillbaks. Tids nog lär de ju återvända till Zero. Kommer de försöka ha ett krig mot Japan själva? Och kommer filmen de spelade in på Zero när Rolo räddade honom släppas nationellt?

Spoiler

Dom är ju den enda militären som United smurfs har nu. Dom måste väl nästan fortsätta vara det. Annars kommer världen falla för Britt jäkligt snabbt.

 

Dom har ju alltid Toudou och Xin-ke (stavning?).

 

Spoilertags!!!!!!!1111oneeleven ;) /flaskis

 

Äsch :P /V

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyss avsnitt 19 och jävlar vad bra det var, det känns som att Code Geass kör på hög växel nu och jag hoppas verkligen att de fortsätter med det serien ut.

 

Spoiler om avsnitt 19

Egentligen var jag väl rätt så neutral mot Rolo men jag ville nog innerst inne att han skulle dö men när det väl kom till krita ville jag det inte längre. Jag måste nog säga att scenen där han räddade Lelouch och när han flög iväg med honom var bland den bästa scenen i hela Code geass historia, och jag tror inte för en sekund att han kunde ha avslutat sin tid i Code geass på ett bättre sätt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler om avsnitt 19

Egentligen var jag väl rätt så neutral mot Rolo men jag ville nog innerst inne att han skulle dö men när det väl kom till krita ville jag det inte längre. Jag måste nog säga att scenen där han räddade Lelouch och när han flög iväg med honom var bland den bästa scenen i hela Code geass historia, och jag tror inte för en sekund att han kunde ha avslutat sin tid i Code geass på ett bättre sätt.

Håller verkligen med dig där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler om avsnitt 19

Spoiler
Egentligen var jag väl rätt så neutral mot Rolo men jag ville nog innerst inne att han skulle dö men när det väl kom till krita ville jag det inte längre. Jag måste nog säga att scenen där han räddade Lelouch och när han flög iväg med honom var bland den bästa scenen i hela Code geass historia, och jag tror inte för en sekund att han kunde ha avslutat sin tid i Code geass på ett bättre sätt.

Håller verkligen med dig där.

Me three! Faktiskt! :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler om avsnitt 19

Egentligen var jag väl rätt så neutral mot Rolo men jag ville nog innerst inne att han skulle dö men när det väl kom till krita ville jag det inte längre. Jag måste nog säga att scenen där han räddade Lelouch och när han flög iväg med honom var bland den bästa scenen i hela Code geass historia, och jag tror inte för en sekund att han kunde ha avslutat sin tid i Code geass på ett bättre sätt.

Håller verkligen med dig där.

Me three! Faktiskt! :O

Me four!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler om avsnitt 19

Egentligen var jag väl rätt så neutral mot Rolo men jag ville nog innerst inne att han skulle dö men när det väl kom till krita ville jag det inte längre. Jag måste nog säga att scenen där han räddade Lelouch och när han flög iväg med honom var bland den bästa scenen i hela Code geass historia, och jag tror inte för en sekund att han kunde ha avslutat sin tid i Code geass på ett bättre sätt.

Håller verkligen med dig där.

Me three! Faktiskt! :O

Me four!

 

Me 5

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittade en länk, inte läst den sjävl ännu. Är någonting med Taniguchi och "Geass not as planned"

 

http://trainwreck.ggkthx.org/2008/08/19/taniguchi-on-geass-not-as-planned/

Rätt rolig blog faktiskt :)

 

Det där handlar nåt om att för att dom ändrade airtime för R2 så fick dom göra om det helt, och det var nåt shit om säsong 1 när dom behövde göra recaps, nånting. Fick mig att inte uppskatta R2 lika mycket :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittade en länk, inte läst den sjävl ännu. Är någonting med Taniguchi och "Geass not as planned"

 

http://trainwreck.ggkthx.org/2008/08/19/taniguchi-on-geass-not-as-planned/

Får mig att tänka på Evangelion. En serie som inte blir som önskat på grund av yttre påverkan, och seriens skapare blir besviken och ångerfull. :)

 

En End of Geass-film kanske hade varit på sin plats? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittade en länk, inte läst den sjävl ännu. Är någonting med Taniguchi och "Geass not as planned"

 

http://trainwreck.ggkthx.org/2008/08/19/taniguchi-on-geass-not-as-planned/

Får mig att tänka på Evangelion. En serie som inte blir som önskat på grund av yttre påverkan, och seriens skapare blir besviken och ångerfull. :)

 

En End of Geass-film kanske hade varit på sin plats? :D

Fast dom fick ju ut turn 24-25 till slut :P

 

Men om dom så bara släpper ut de huvudsakliga idéerna så skulle det vara skoj och få veta hur dom tänkt göra R2 från början.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De verkar ha förfinat stilen på några roller.

 

http://i37.tinypic.com/33ynq68.jpg

http://i38.tinypic.com/2qvfs55.jpg

Japp

och jag vill nog påstå att han ser betydligt coolare och elakare ut utan masken på, när man verkligen får se hans mordiska blick. >:D

Istället för yviga gester och stora ord. rak hållning och "i come to kick ass" attityd.

I like.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 20

Håller med ovanstående författare, Lelouch är coolare utan sin mask. Men till nåt annat, Är det en geass som Knight of One har under ena ögat måntro? Ser ut som en geasspåverkad, ljust den röda färgen, men eftersom han har sytt igen så ser man det inte så bra.

 

Skulle kunna vara så att kejsaren har gjort ett kontrakt med honom, frågan är vad i så fall. Och Marianne geass-user, undrar vad hon har för kraft och vad hon menar med "Skulle bara höra ifall du fortfarande är med oss...", är det en klubb för megageass-powerusers?

 

Sen vet jag inte vad jag ska tro om Suzaku, han verkar gå från galen, til mycket galen till något Suzaku-normal -__-

Är lite nyfiken på att hela gänget kommer att få tillbaka minnet, men med tanke på alla som dött och alla förklaringar som krävs så går det nog inte.

 

Angående bilderna så ja vissa roller har blivit det, men sen t.ex. Suzaku i början, vilken ful teckningsstil de har där, eller kanske inte stilen som är dålig, men resultatet blev mindre bra tycker jag. Lite synd då allt annat har blivit såpass bra annars.

 

F.ö. Så är Lelouch störtskön när han går emellan knäböjandes knightmareframes :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...