Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Avsnitt 20 var bra även om det inte var lika bra som de 2 förra avsnitten. Avsnitt 20

Jag vet inte hur de lyckas men på något vis lyckas de fixa med en major plot twist i varje avsnitt, känns som att det näst intill kommer att vara omöjligt att gissa hur det kommer att gå i kommande avsnitt.

 

Var det någon mer än bara jag som diggade Lelouch's ansiktsuttryck i slutet av avsnittet när han drog kommentaren "Now, let us suffer toghether..." :) ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oääää. Eclipse är slöa D:

Eclipse suger. :3

Äre för fel på eclipse nu då o.O

De är sega. gg är FABULOUS.

 

Vad är Eclipse? Är det ett Code Geass-begrepp jag inte hört talas om tidigare, eller? ;)

Vad jag försökte påpeka var att vi inte skulle diskutera fansubs. Försök hålla er borta från detta ämne när ni diskuterar serier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oääää. Eclipse är slöa D:

Eclipse suger. :3

Äre för fel på eclipse nu då o.O

De är sega. gg är FABULOUS.

Speed != quality :)

 

äntligen sett hela 20

n yeah... Men jag gillade egentligen inte att Anya har så stor roll. Hon ska bara vara liten och söt :3

 

Och rosa.

 

Hoppas Kaguya dör :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan inte ta Charles som en seriös onding eftersom det är mannen som är mer känd som "rösten" som gör hans röst.

Det går bara inte.

 

Men att Anya fick en liten större roll nu är ju bara bra, det betyder mer screentime för henne vilket sedan leder till fler doujins, är det bara jag som ser win/win situation?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas Kaguya dör :D

Hon som är så söt? D:

Jag vet. Det skulle bli så sorgligt :(

 

Men att Anya fick en liten större roll nu är ju bara bra, det betyder mer screentime för henne vilket sedan leder till fler doujins, är det bara jag som ser win/win situation?

You have a point there.

 

As good a thread as any i spose. Precis fått ner osten. Väntade egentligen bara på en låt (som jag rååkade komma nu i playlisten, track 4) men alla låtar hittills har ju varit riktigt lyssnbara. Det är mer än man kan säga om säsongs etts ost.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är denna anime serien bra? Jag har inte sett eller hört talas om den tidigare. Är den värd att se? Säsong 1 då så klart.

År 2007 bästa serie. Jag har inte förmågan att skriva en bra sammanfattning eller omdöme på rak arm, så ge de första par avsnitten en chans och se själv om du fastnar.

De första nio avsnitten finns i snygg förpackning för lite pengar, om du handlar innan du tittar. http://www.axelmusic.com/productDetails/669198803222

 

Men håll dig till tråden om första säsongen (http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=5150) eftersom det inte tas hänsyn till spoilers kring den i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är denna anime serien bra? Jag har inte sett eller hört talas om den tidigare. Är den värd att se? Säsong 1 då så klart.

 

Först och främst så är serien jävligt bra och du bör verkligen se säsong 1 och 2. Om du inte har hört talas om den tidigare så har du missat något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Code Geass är inte bra längre, efter R2 gick det åt helvete med allting. Många av er kommer att tycka att jag är dålig nu men det är för att ni alla är uppslukade av Lulus självgodhet. På tal om Lelouch Lamperouge, han har blivit så dåligl att man tycker synd om honom. Spänningen och stämningen som fanns i första säsongen slaktades obarmhärtig av stora robotar i lama strider.

 

R2 Suger lussebulle för allt har sänkts i kvalitet, animationen är för jävlig. Synd att folk fortfarande har Code Geass som sina top 5 anime serier. Det är synd att det inte höll.

Som sagt:

 

trainwreck.ggkthx.org/2008/08/19/taniguchi-on-geass-not-as-planned/

trainwreck.ggkthx.org/2008/08/20/changing-the-time-changing-the-show/

trainwreck.ggkthx.org/2008/08/22/taniguchi-interview-from-the-roman-album/

 

Bottom line så slängde dom alla sina första idéer till R2 åt skogen när dom av någon anledning flyttade sändningstid från late night till prime time. Dom behövde ju anpassa den till alla barn som skulle se >_>

 

Det teoriseras om det skulle varit så många robotar egentligen, om Rolo skulle funnits över huvud taget och om Sayoko skulle blivit en ninja.

 

Yes, R2s story är en stor besvikelse - det har mer eller mindre blivit en shounen - men jag tycker inte alla klagomål på animationen är rättfärdigade. Fast det är ifs inte det jag tycker är viktigast i en serie så jag kanske bara missar det.

 

Desutom spelar det ingen roll hur många mechas dom slänger in. Dom kan aldrig matcha Gawain i coolhet. Aldrig D:

Agree/disagree?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Animationen är "för jävlig"? :S

 

För mig har Code Geass alltid handlat om pompösa och överdrivna handlingar och gester, och R2 har inte svikit mig ännu. Tvärtom uppskattar jag hur den har eskalerat och robotstriderna blivit värsta flygande-maskiner-som-sprutar-lila-magi. Nu ska jag väl egentligen inte diktera hur andra ska se på serien, men jag tycker inte att man ska ta den på för stort allvar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Code Geass R2 är underhållande, what else does it need to be?

True. Jag menar den går ju att se på, men den är inte lika bra som S1 :/

 

Edit: Jag ändrar mig. Behöver och behöver. Inget behöver vara bra, men det klart man blir gladare om det är bra. Och det behöver vara mycket mer än underhållande för att jag ska kalla det ett mästerverk. Såg nyss om säsong 1. I cried like a baby vid avsnitt 23. Det är inget R2 gett mig (än?). Det är mest en massa ögongodis och går inte det minsta djupt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...