Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

ep17
bara en sak. Varför berättade inte Lelouch att han inte kan kontrolera sin geass och det med Euphy var en olycka ? Samt att det inte var han som dödade Sherly, jag menar eftersom Suzaku kan läsa människor rätt bra så skulle han ju ha förstått. Eftersom han såg att Lelouch inte var helt ärligt med honom. Argh jag blir bara så läss på alla dumdristiga saker dom gör ibland
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ep17
bara en sak. Varför berättade inte Lelouch att han inte kan kontrolera sin geass och det med Euphy var en olycka ? Samt att det inte var han som dödade Sherly, jag menar eftersom Suzaku kan läsa människor rätt bra så skulle han ju ha förstått. Eftersom han såg att Lelouch inte var helt ärligt med honom. Argh jag blir bara så läss på alla dumdristiga saker dom gör ibland

Skulle tagit för lång tid att förklara :P

Frågan är väl om Suzaku kommer få reda på om det senare och bli helt "Lulu är ju en hyvens grabb".

 

moar 17

Hände mycket war-related stuff i det här. Bara en liten glimt av det riktigt intressanta, dvs kung britt. Han hittade en massa portaler till C?

 

Undras om Karen kommer gå med blond boy. I första introt anfaller hon väl Toudou med gråt i ögat. Hmm...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra och underhållande avsnitt som vanligt. Tanke på det Boda sa

En av anledningarna att han inte sa det kan ju vara att det låter som en dålig bortförklaring. Visst det stämmer att det inte var meningen men det låter lite dåligt att säga "Vi skulle fixa allt men sen råkade min Geass hoppa igång precis när jag sa att hon skulle döda alla japaner". Annars kan det vara så att han inte ville visa sig svag framför Zuzaku med att säga att han inte kan kontrollera sin Geass. Självklar behöver det inte vara så som jag skrev, det är bara spekulationer vad jag tror kan ha varit anledningen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har insett en sak... jag klarar inte av att se mer Code Geass på ett tag. :S

Serien är helt enkelt för bra, jag kan hålla på att vandra runt hela veckan funderande på vad som kommer hända eller vad orätvist något var osv.

 

När jag nått gränsen att jag inte kan sova på kvällen ifall jag börjar tänka på serien så har det nog gått för långt. :blush:

 

Så jag sätter ett stop för mitt Geass tittande för ett tag, låter episoderna samla sig och förhoppningsvis kunna se hela serien i ett svep. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

pizzahutjapanhotdogks7.jpg

 

Här har vi då den omtalade pizzan.

Pizzan heter "Double Roll"!

 

"Sausage Roll" heter tydligen kanterna alltså.

Edit: Ena halvan av kanten är sausage roll, andra halvan är Cheese Roll.

 

Sen är köttbitarna "hamburger piece" :O

 

Ser riktigt saftig och god ut om jag får säga det själv. Ett måste att äta en sån när man drar till Japan sen! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer nog fan dö innan jag sett klart serien, kommer dö av att hjärtat slår sönder eller nåt... så spännande så mycket plottwist som man inte ens föreställde sig, och nämde jag att den är så omg omg omg omg bra så att man nästan gråter tårar av blod!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

pfft VÄRDELÖS... Om så vore fallet, men det är den ju verkligen inte ^^ jag är lika hyppade som er pojkar och flickor.

 

samt efter ett samtal med flaskis kom vi fram till

 

*1000 Japaner med rostiga rakblad

*släng in Nina

*Se dom tortera och kuta henne

*everybody point and laugh

 

hoppas hon dör en plågsam död

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoilers

Det hade inte hänt om Lelouch inte hade kastat geass över Suzaku. Ännu tragedi skapad av geass. Jag skyller inte på Lelouch dock, han hade inte kunnat förutse att något som detta skulle hända.

 

Det känns som att det är fel personer som dör. Nina och Rolo borde avrättats för länge sen.

 

Jag slänger in hela ditt inlägg i en hide-tagg eftersom det ändå var rätt så småspoiligt ;) /flaskis

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

#18

 

Fick tummen ur och såg avsnittet idag. OMG vilket underbart avsnitt detta var. Saker som gjorde det så jäkla bra var att

1.Kallen is back yeah! med världens über grymmaste mecha också. Ögongodis FTW!

2.Bradley aka Psycho dog, yay! :D

3.Code Geass nådde sin sista vändpunkt (kanske :S) i och med slutet av avsnittet

Jag säger bara det, tur att man såg avsnittet sent i veckan så man slipper vänta så länge på nästa. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...