Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

 

19, varför!!!!!?!!!

Så gör Rolo en sån heroic sak som gör så man bara kan gilla honom precis innan man dör, dear god why :(

Shit vilket avsnitt tyckte det var toppen från början till slut. Vet inte hur jag ska överleva en vecka till... Men det här är kvalité alltså! Dem här senaste avsnitten har varit så fantastiska så det är sorgligt grymt bra! Dö lycklig, det gör man när man sett klart R2 alltså. eller i tårar, jag har en känsla av att person man vill se överleva kommer att dö mer och mer nu...

 

Undrar ifall inte Suzaku har gått och blivit totalt galen nu, Kallen fick åtminstone veta att han bara spelade om att alla var bönder, för det var ju så i början och de flesta var det väl delvis fortfarande men inte alla.

 

Hmm... fan så nyfiken på hur serien ska utvecklas nu, han verkar ha siktet ännu mer inställt på kejsaren nu i alla fall... Undrar ifall inte CC hittar honom eller han räddar CC, känns fortfarande som hon måste spela en större roll... Iaf i mitt dream ending där han och CC lever för evigt och är lyckliga i alla sina dagar, eventuellt att han har memoryloss och CC får ta hand om honom. Men serien känns mer som om båda blir odödliga och på nåt sätt dödar varandra -__- för att avsluta varandras smärta.

 

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol propaganda

En liten sak jag funderade på, alla bevis som dom lägger fram där. I princip allt hade kunnat vara fake, hela gänget är hur jävla lättpåverkade som hälst. Roliga är att Diethard köper det halvvägs/ger upp. Det kändes lite smågay hela denna grejen. (btw, missade jag hela grejen med att dom hade nämnt FLEIA till Zero? Eller vare ett fult trick?)

 

Förhoppningsvis tar Kallen hand om C.C om hon är kvar på skeppet dära.

 

Undrar lite iof hur Jerimiah kommer att agera, hoppas han söker upp Lelouch. Jaja, det återstår la att se vad som händer.

 

On a not so serious sidenote:

Bilder som förgyller dagen

1218946107254.jpg

1218962940274.jpg

1218970903613.jpg

1218970985303.jpg

1218977926487.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var faktiskt bra. Jävligt bra. Det börjar nästan bli så intensivt att man borde spara resten till en enda lång, våldsam och härligt pompös kavalkad av känslor och missöden! O/

 

Avsnitt 19.

Spoiler
HA! Där fick ni, Rolo-hatare! >:D

 

Aum. Såg några snacka nånstans om att World of C avslöjats som att vara CCs minnen nånting nånting.

 

Men... men det kan inte jag erinra mig :S

Sant/falskt? Avsnitt?

Well...

Spoiler
Det var ett avsnitt som hette "C:s värld", där Lelouch mycket riktigt fick se CC:s minnen. Men jag vet inte om det är hennes MINNEN som var "C:s värld" eller om det var hela eller något annat i den där utomjordiska upplevelsen som var det.

 

Apropå det, och apropå R2 i titeln (tänkte ge Dread lite förtvivlan)...

Spoiler
Jo, det är ju så att den som ger den odödliga "dödens gåva" är den som själv blir odödlig. Och trenden är ju att de odödliga har "två-namn", som CC ("C-two") och VV ("V-two")...

 

Så tänk om R2 är den som kommer döda CC? ;D

 

Lelouch... Rerouch... RR... R2?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Apropå det, och apropå R2 i titeln (tänkte ge Dread lite förtvivlan)...
Jo, det är ju så att den som ger den odödliga "dödens gåva" är den som själv blir odödlig. Och trenden är ju att de odödliga har "två-namn", som CC ("C-two") och VV ("V-two")...

 

Så tänk om R2 är den som kommer döda CC? ;D

 

Lelouch... Rerouch... RR... R2?

humm

I sån fall är det en av de värsta engrish-felstavningarna jag sett som har en sån stor signifikans! Värre än "Lelouch of the Revellion"
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hemligheter!

Så angående Kallen & Gino? Kommer Kallen att kämpa för Ordern ochJapan eller kommer hon kämpa för Lelouch nu när ikonen Zero mergat med Lelouchs persona? Själv tycker jag det vore vettigast om de låter henne kämpa för lelouch då de byggt upp en sexual tension mellan dom och i detta sista avsnitt bekräftar lulu på ett klurigt sätt att han sätter hennes överlevnad över sin egen existens...

 

Gino - I den korta preview snutten har vi en sittande gino som blir anfallen av vad som kan tänkas vara kungliga livvakter med spjut. varför? själv tror jag att han anser att FLEIA är ett omoraliskt stridsvapen som aldrig borde använts i krig och därmed anser han att han med sin "heder" inte kan delta vid fronten längre.. nån med andra tankar

 

edit: fan har e´tt rätt stort stycke i "hide" har ännu inte lärt mig hur man gör en spoiler tagg o jag har varit inne på alla threadar som går i stil med "Newbies läs detta före postning"... nån som kan hjälpa? :D

 

Sceleris was here!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aum. Såg några snacka nånstans om att World of C avslöjats som att vara CCs minnen nånting nånting.

 

Men... men det kan inte jag erinra mig :S

Sant/falskt? Avsnitt?

Well...

Det var ett avsnitt som hette "C:s värld", där Lelouch mycket riktigt fick se CC:s minnen. Men jag vet inte om det är hennes MINNEN som var "C:s värld" eller om det var hela eller något annat i den där utomjordiska upplevelsen som var det.

Men dom snacka nåt om att CC hade sagt till mao att han skulle till world of C innan det och att dom trodde att hon då menade att han bara skulle vara kvar i hennes minnen eftersom world of C är hennes minnen... enligt dom.

 

But i dont think so o.o

 

19

Mycket bättre än förra jueh, och förhoppningsvis bekräftade detta att Nunnally verkligen är död. Gillade att hon inte fick en sån där snyftdöd som Shirley. Sörjer Sayoko dock :(

 

Gillade också att det (förhoppningsvis) är slut på ta över världen and whatnot. From here on its geass mindfucking :D

 

Och R2? Hur skulle det uttalas efter fiaskor buiitsu? Aatsu eller Aarutsu xP

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men dom snacka nåt om att CC hade sagt till mao att han skulle till world of C innan det och att dom trodde att hon då menade att han bara skulle vara kvar i hennes minnen eftersom world of C är hennes minnen... enligt dom.

 

But i dont think so o.o

Precis.

Spoiler
Just det där med döda människor och den konstiga andra världen har ju varit lite speciellt... Vi har sett kejsaren stå och till synes tala till en av sina söner, vill jag minnas. Och CC har vi ju sett prata med drottning Marianne.

 

Vem vet, mänskliga själar (eller något liknande) kanske finns kvar i någon form, någonstans. Kanske Lelouch får ta ett ordentligt farväl till sin lillasyster. :')

 

19
Spoiler
Sayoko

Fan, det har jag inte tänkt på förrän nu. (Förträngt?) ;__;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...