Hoppa till innehåll
Anime.se

Working!!


Meatrose
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...

Har just börjat kolla på serien och den har klar potential tycker jag. Den är snyggt gjord och karaktärerna verkar hyfsat genomtänkta med vissa undantag... Man undrar ju lite hur somliga ens får gå lösa... Inami borde ju lätt sitta på tvångsvård eller ha högvis med misshandelsåtal över sig såsom hon beter sig.

Det ÄR lite överdrivet och jag hoppas det lugnar ner sig för annars blir det ju bara fånigt. Att nita nån hela tiden bara för att han är en man är ju inget som direkt känna acceptabelt i något samhälle. :tireddrop: Och vad är poängen med att Todoroki ska ha ett svärd på sig för jämnan? Fick de ont om idéer när de skapade karaktärerna eller? Ibland undrar man hur idékläckarna på produktionsbolaget tänker eller om de snortat lite för mycket.

 

Får väl se efter jag har sett klart första säsongen vad det blir för slutlig dom. :reallyhappy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ÄR lite överdrivet och jag hoppas det lugnar ner sig för annars blir det ju bara fånigt. Att nita nån hela tiden bara för att han är en man är ju inget som direkt känna acceptabelt i något samhälle. :tireddrop: Och vad är poängen med att Todoroki ska ha ett svärd på sig för jämnan? Fick de ont om idéer när de skapade karaktärerna eller?

Svar ja.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Okej... Det var första säsongen. Jag är lite mer positiv nu än i början då den första chocken över att mentalsjukhusets invånare fått frigång och har startat restaurang... :wink:
Det är schysst och rapp komik men den upprepar sig tyvärr lite för mycket och serien tappar fart mot slutet. Sen så tycker jag att det fokuseras för mycket på mentalpatient nr1, Inami och hennes skräck för män. Det blir ingen nämnvärd utveckling utan de rider glatt vidare på samma gamla halta käpphäst där. Hoppas säsong två ger oss lite utveckling där, annars är nog den hästen död innan upploppet. Övriga tokstollar är klart underhållande även om jag tycker det dyker upp en del detaljer som är svåra att förklara (och försvara) men de får tack och lov inte så stort utrymme.
Jag gillar kökschefen Jun och pygmén Popuras ständiga gnabbande, det är det enda som faktiskt är riktigt kul hela tiden.

Som blivande mentalpatient själv nu så får jag dela med mig av det som totalt satt sig i hjärnbarken och vägrar flytta på sig. Nämligen seriens OP. :reallyhappy: Fruktansvärt catchy låt som bara inte vill släppa greppet om en och som med tiden nog garanterat leder till egen kramtröja och madrasserat rum. Hehe...
http://www.youtube.com/watch?v=qJjT50rRfok

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 9 months later...

WTF?  :surprised: Working som teater? Hehe... Kan ju vara ett ett helt okej koncept snarare än en tv-serie. Komprimerat och roligt. :) 

Vore kul att se den textad och i sin helhet. Jag gillar ju Working trots mina första kommentarer. Tror att karaktärerna sakta nötte ner mitt försvar. 
Men jag anser fortfarande att de är en bunt dysfunktionella galningar som nästan alla borde ha egen vårdare eller madrasserat rum och kramtröja.  :reallyhappy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...