Hoppa till innehåll
Anime.se

Ditt senaste spelköp


Nau
 Share

Rekommenderade inlägg

Det blir väl att inhandla de två saknade advokatspelen när jag får pengar nästa månad...

Tills dess har jag lyckligtvis en del spel att hålla mig upptagen med:

 

Donkey Kong Country 3

Köpt från Virtual Console. Detta är ett spel jag aldrig har haft chansen att spela när det kom ut. Måste dock säga att det inte alls är lika imponerande som tvåan; stämningsnivån har sjunkit betydligt, fånfaktorn har ökat avsevärt och banorna har inte lika bra flow. Men så har jag bara klarat den första världen, så jag har mycket kvar.

 

Eternal Sonata (äntligen!!!)

Idag damp spelet ner i min brevlåda. 343 inklusive frakt blev fullpriset från Tradera. Nu blir det upp till bevis; frågan är bara om jag ska sätta igång med spelet direkt, eller om jag ska ta och klara Zelda: Twilight Princess som jag håller på med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Donkey Kong Country 3

Köpt från Virtual Console. Detta är ett spel jag aldrig har haft chansen att spela när det kom ut. Måste dock säga att det inte alls är lika imponerande som tvåan; stämningsnivån har sjunkit betydligt, fånfaktorn har ökat avsevärt och banorna har inte lika bra flow. Men så har jag bara klarat den första världen, så jag har mycket kvar.

Blev inte heller så imponerad av trean. Utöver de punkter du nämnde så har även musiken blivit sämre sedan tvåan. (Som ju är redigt bra - bästa i serien, enligt mig) Och man saknar ju piraterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det ska jag med glädje svara på när jag får hem det (tisdag antagligen)... sen custom firmware har jag tänkt fixa länge, problemet är att jag har nollkoll på det.

fast för folk som gillar trpg så ska de vara i klass med disgaea (så jäkla underbart, hoppas de gör 2an till psp också) och ff tactics vad jag hört/läst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rainbow Six Vegas 2. Jag tycker att det är galet kul, både online såväl som offline. Många valmöjligheter gällandes utrustning och mycket att låsa upp. På det viset kan R6V2 jämföras med CoD4 fast mer genomtänkt och bättre.

 

Roligaste upptäckten är att svenskt kamoflage finns att låsas upp! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag invidge jag månadens studiebidrag med ett inköp av Dancing Stage Universe till Xbox 360, för kapet 499 kr.

 

Den medföljande dansmattan fungerade finfint, och spelet verkar ha ett bra utbud av låtar... men till min fasa visade det sig att pilarna och musiken är yttepyttelite osyncat, vilket gör det svårare att få Perfect på sina stamp. Minst sagt frustrerande, men det mystiska är att detta bara inträffar när jag kör med min LCD-TV; när jag prövade med min gamla skrutt-TV gick det aldeles utmärkt.

 

Jag kan inte komma på vad detta skulle bero på. Är det helt enkelt fel på X360:ns mjukvara? Eller beror det helt enkelt på att min HD-TV inte är kalibrerad? Man borde tycka att eftersom spelet är designat till en spelkonsol så borde det fungera direkt utan krångel, men tydligen inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...