Hoppa till innehåll
Anime.se

Ditt senaste spelköp


Nau
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag upptäckte igår kväll att Blue Dragon kostade endast 249kr på Webhallen. Ett halvt dygn senare höller jag det i handen.

 

Nu hoppas jag verkligen att spelet är värt sin 8 av 10 som Gamereactor gav det. Eternal Sonata, Naruto: Rise of a Ninja och Blue Dragon var de tre starkaste anledningarna varför jag köpte en Xbox 360 istället för Playstation 3, och eftersom de två förstnämnda visade sig vara mer eller mindra mediokra spel vore det bittert om även detta skulle vara en besvikelse. Men men, tredje gången gillt heter det ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uncharted_Drake

 

Men nu får jag ta och ge mig. Jag sitter ju fortfarande och kämpar med Shenmue II.

 

Har tänkt att köpa Uncharted lagom till sommar. Verkar vara ett mycket bra spel och det verkar passa bra som sommarspel. ^^ För att inte nämna att priset kommer ha gått ner lite till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uncharted_Drake

 

Men nu får jag ta och ge mig. Jag sitter ju fortfarande och kämpar med Shenmue II.

 

Har tänkt att köpa Uncharted lagom till sommar. Verkar vara ett mycket bra spel och det verkar passa bra som sommarspel. ^^ För att inte nämna att priset kommer ha gått ner lite till.

Innan du köper Uncharted, kolla på denna videorecension: http://www.escapistmagazine.com/article ... -s-Fortune

 

Den är faktiskt riktigt sann, och när jag jobbade på EB games så hade vi en hel del personer som kom och sålde detta spel och var besvikna på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den är faktiskt riktigt sann, och när jag jobbade på EB games så hade vi en hel del personer som kom och sålde detta spel och var besvikna på det.

Å andra sidan var det i stort sett bara struntsaker han klagade på i recensionen. Det är ett spel med schysst gameplay, vad mer behöver man?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herregud, det är ett spel vi pratar om. Hur jävla politiskt korrekt är GTA-serien och den är enligt mig en av de mest lyckade spelserierna genom tiderna. Jag är själv inte superimponerad eller lockad av Uncharted men alla tilltalas vi av olika speltyper. Själv förstår jag inte hur man kan lägga ut 500-600kr på ett beat 'em up där man gör samma sak på samma begränsade yta dag ut och dag in, men samtidigt inser jag också fascinationen som vissa känner för det. Jag lägger själv ner otalet timmar på bilspel och det lär väl inte alla förstå charmen med heller ;)

 

Min poäng? Låt folk lägga sina pengar på vad de vill och tycka om vad spel de känner för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Konstigt att det inte blev något liv när man gick runt och spränge Spanjorer i RE4 men så fort det blir svarta/asiater/araber så bryter hela helvetet lös. Visserligen så handlade det om stereotyper men ändå, så länge folk vet att de inte stämmer så är det väl bara att se det med glimten i ögat t.ex. när folk tror att man bor på IKEA där man äter köttbullar och knullar villiga-tjejer hela tiden bara för att man är svensk villket jag bara finner kul för att de är så ignorant (kanske jag som är det nu?).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Å andra sidan var det i stort sett bara struntsaker han klagade på i recensionen.

Att den är rasistisk, förutsägbar och medelmåttig? Kanske inte struntsaker när det kostar femhundra spänn. :P

Att det skulle vara rasistiskt är rent trams och känns som något han tog upp bara för att hitta något att anmärka på. Ingen skulle bry sig om det enbart var arier (får man säga så?) man sprang omkring och sköt. Förutsägbar handling gör inte mig så mycket i det här fallet då spelet tydligt strävar efter att fånga känslan hos en traditionell popcornrulle (med slapstickhumor och det där, du vet) och egentligen inte bjuda på en fantastisk hjärnskrynklare. Det är trots allt Naughty Dog vi snackar om.

 

Femhundra spänn är det nog värt om man nu uppskattar det som Uncharted har hyllats för: bra gameplay. Det är ju trots allt ett spel och inte en film. (Sedan så betalade jag "bara" 380kr för det :P)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Konstigt att det inte blev något liv när man gick runt och spränge Spanjorer i RE4 men så fort det blir svarta/asiater/araber så bryter hela helvetet lös.

Har helvetet brytit loss gällande Uncharted då? Jag har aldrig hört anklagelser om rasism annat än i den där Zero-snubbens recension, och inte ens det var särskilt tunga anklagelser.

 

Att det skulle vara rasistiskt är rent trams och känns som något han tog upp bara för att hitta något att anmärka på.

Det kan det säkert vara. Eller något slags missgrundad upprördhet, som kvinnan som anmälde "negerboll"-butiken eller sådana som demonstrerar mot "mäns våld mot kvinnor".

 

Men jag har inte sagt något om hur välgrundade eller korrekta hans klagomål är (det vet jag inget om), bara att klagomålen inte rör struntsaker. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Konstigt att det inte blev något liv när man gick runt och spränge Spanjorer i RE4 men så fort det blir svarta/asiater/araber så bryter hela helvetet lös.

Har helvetet brytit loss gällande Uncharted då? Jag har aldrig hört anklagelser om rasism annat än i den där Zero-snubbens recension, och inte ens det var särskilt tunga anklagelser.

Nej inte direkt tänkte generellt och med generellt syftar jag mest på RE5. Det var väldigt mycket snack ett tag att man bara dödade svarta och hur jäkla rasistiskt det var. Uncharted hade lika gärna kunnat bli uthängt i medierna som rasistiskt, tur att det bara är den där snubben som klagar för han tar väl inte så många seriöst ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...