Hoppa till innehåll
Anime.se

Ditt senaste spelköp


Nau
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag gjorde som Pthia och införskaffa mig Star Ocean: TLH.

Hur är det med talet? Finns det möjlighet att välja japanskt tal, eller är det strikt på engelska? >_>

 

Tyvär så var ju Tri-Ace lika lata denna gången som med Infinite undiscovery. Det finns bara engelsk tal... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvär så var ju Tri-Ace lika lata denna gången som med Infinite undiscovery. Det finns bara engelsk tal... :(

Har även hört att röstskådespeleriet inte ska hålla måttet. Vilket är synd, då både trean till PS2 och de två remaken till PSP gjorde sig utmärkt på engelska.

 

För övrigt består mina egna senaste spelköp av Sonic Advance 1&3, ett par bortglömda Sonic-spel från slutet av 2D-eran som jag länge velat lägga vantarna på. Min plan är att påbörja sommarlovet genom att återbesök den gamla eran och spela igenom alla 2D-Sonic, för att sedan gå vidare till Advance-serien och slutligen försöka få tag på Rush-spelen. Sonic för hela slanten, med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har även hört att röstskådespeleriet inte ska hålla måttet. Vilket är synd, då både trean till PS2 och de två remaken till PSP gjorde sig utmärkt på engelska.

 

Jag tycker att röstskådespeleriet är bra mycket bättre än till IU. Samt att det överlag är helt okej och inte allt för krystat i språket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enda spelet jag stött på där japanska finns tillgängligt är faktiskt bara Soul Calibur II. Finns det något mer ni kan rekommendera med japanska inkluderat?

 

Eternal Sonata.

 

Även Blue Dragon och Lost Odyssey har japanska ljudspår inkluderat.

På Naruto: Rise of a Ninja finns det japanska ljudspåret nerladdningsbart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda problemet med japanska språkmöjligheter i spel är att den engelska översättningen ofta är ganska friflytande, och om man har någon som helst förståelse av japanska hör man hur den engelska texten skiljer sig mot talet. Inte minst var det så i Rise of a Ninja, och Valkyria Chronicles (det lilla jag har sett), för att inte tala om Symphony of the Night till PSP. Eternal Sonata och Blue Dragon funkade dock bättre, men det märktes fortfarande att översättningen inte försökte vara "trogen".

 

Jag kan lite förstå varför utgivarna inte alltid vill ha med ett extra ljudspår; om de lägger ner ett stort arbete på en översättning och dubbjobb vill de helst att folk ska lyssna på det. Problemet är bara att speldubbar i min vetskap inte alls har utvecklats lika skapligt som animedubbar, och om valet står mellan krystad dialog och dubbla dialogspår som inte stämmer överens, väljer jag nog japanska trots allt.

 

Med det inte sagt att har kommit bra speldubbar på sistonde; se bara på Star Ocean-spelen till PSP.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Ska ta och köpa det där på söndag då man är ledig. Men, har du hunnit spela det något Pthia och isf vad tycker du?

 

Jag har hunnit spela det i en timme kanske så har inte hunnit sätta mig in i det så bra än. Har en kompis som bor här över helgen så kommer eventuellt inte hinna spela allt för mycket nu tyvär :P

 

Det lilla jag han spela gav dock possitiva intryck, tyvär som vanligt bara engelskt tal. väldigt mjukt o fint rent grafiskt o fight systemet fungerade bra.

Kan återkomma med några fler tankar om spelet senare idag om jag hinner spela något...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kommer det sig att de flesta intressanta spel bara ska finnas till Xbox 360?

 

Kanske för dig. Själv sitter jag på en 360 samt wii (samt en hel del äldre konsoler) men det finns ganska många spel till ps3:an som jag gärna skulle vilja lägga vantarna på. Så för mig känns det nästan tvärtom, men bara nästan. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kommer det sig att de flesta intressanta spel bara ska finnas till Xbox 360?

 

Kanske för dig. Själv sitter jag på en 360 samt wii (samt en hel del äldre konsoler) men det finns ganska många spel till ps3:an som jag gärna skulle vilja lägga vantarna på. Så för mig känns det nästan tvärtom, men bara nästan. :D

 

Jag har ett N64, PS1, PS2 och en Wii. Alla är jag nöjda med, förutom Wii. Tycker inte det finns speciellt många bra spel till Wii, om man bortser från The Legend of Zelda: Twilight Princess som man bara måste älska. Som med alla Zelda spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har skaffat två stycken Nintendo classic kontroller till Wii så har köpt:

 

Super Mario Bros 3

Super Castlevania IV

Super Metroid

Super Mario World

Super Probotector: Alien Rebels

Secret Of Mana

Street Fighter 2 Turbo

The Legend of Zelda

Zelda II: The Adventure of Link

Zelda A Link To The Past

 

Har lite att spela nu med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har skaffat två stycken Nintendo classic kontroller till Wii så har köpt:

 

Super Mario Bros 3

Super Castlevania IV

Super Metroid

Super Mario World

Super Probotector: Alien Rebels

Secret Of Mana

Street Fighter 2 Turbo

The Legend of Zelda

Zelda II: The Adventure of Link

Zelda A Link To The Past

 

Har lite att spela nu med andra ord.

 

Har lite funderingar om de dära klassiska kontrollerna. Funkar den bra? Och om den funkar till nya spel. Inte hunnit kolla upp den så noga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har lite funderingar om de dära klassiska kontrollerna. Funkar den bra? Och om den funkar till nya spel. Inte hunnit kolla upp den så noga.

 

Kontrollerna i sig fungerar utmärkt till det dom är tänkta för enligt mig och krånglar inget. Samt att de är rätt så små så känns det som de gamla vanliga NES och SNES kontrollerna vilket är skönt. Att spela med D-paden är bara för underbart dessutom när den verkligen fungerar som den ska, tycker att den är lite slö på min xbox kontroll tex. Om det ska funka att spela till de andra Wii spelen som inte är klassiker är jag dock tveksam till, har inte provat ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...