Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

Här i Stockholm vräker det i alla fall ner som bara den. Det hade redan lagt sig en redig mängd snö på marken; nu kanske vi till och med får ett vinterlandskap lagom till jul.

 

Apropå något helt orelaterat har jag sluttenta på japanska I imorgon. Jag har tidigare sagt att jag siktar på ett A, men nu börjar jag tvivla på om det är uppnåeligt med min bristfällande disciplin. Man ska tydligen kunna alla/de flesta kanjisammansättningarna som står i boken, och det är inte lätt att komma ihåg alla On-yomi-uttal. Sedan är det hundra gånger svårare att använda japanskan grammatiskt än att bara kunna förstå den. Men nåja, det ska nog gå vägen; ett B borde jag kunna kamma in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade faktiskt planer på att läsa japanska när jag gick på gymnasiet, men det blev inget, för kurserna höll på tills efter att sista bussen hem hade gått.
Om man går på gymnasiet, har väl kommunen skyldighet att ordna transport hem för eleverna efter skoldagen? Att sista bussen redan gått borde väl inte vara något problem -- i så fall tvingas väl bara kommunen ordna transport på ett annat sätt de dagarna än genom att ge dig ett kort som gäller på bussen...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade faktiskt planer på att läsa japanska när jag gick på gymnasiet, men det blev inget, för kurserna höll på tills efter att sista bussen hem hade gått.
Om man går på gymnasiet, har väl kommunen skyldighet att ordna transport hem för eleverna efter skoldagen? Att sista bussen redan gått borde väl inte vara något problem -- i så fall tvingas väl bara kommunen ordna transport på ett annat sätt de dagarna än genom att ge dig ett kort som gäller på bussen...

 

Grundskolan kan jag tänka mig, men att man med alla medel är skyldig att på något vis fixa transport för en lektion som är frivillig utanför ordinarie lektionstimmar tror jag inte alls att de är tvungna att fixa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är man riktigt passionerad så tar man lektionen och går hem =D

 

Jo, men man måste vara väldigt passionerad för att gå fyra och en halv mil ;)

 

Tja... ibland har man det illa, men det finns alltid de som har det värre... se bara på Sceleris som måste åka spark i 30 mil för att komma till närmaste närköp! :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja... ibland har man det illa, men det finns alltid de som har det värre... se bara på Sceleris som måste åka spark i 30 mil för att komma till närmaste närköp! :O

Å andra sidan får han väl benmuskler av detta som skulle göra självaste Kenshiro stolt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja... ibland har man det illa, men det finns alltid de som har det värre... se bara på Sceleris som måste gå i 10 minuter för att komma till närmaste närköp! :O

fix'd #1

 

Tja... ibland har man det illa, men det finns alltid de som har det värre... se bara på mig som helt saknar verklighetsförankring! :O

fix'd #2

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åka 30 mil spark på 10 minuter är strongt gjort, Sceleris!

 

 

 

 

 

I andra nyheter införskaffade jag mig en extern terrabaj-hdd häromdagen, nu vägrar den lila boxformade filuren att ha sex med någon utav mina datorer! Så jag skall på något vis stjäla tillbaka mina filmer från den lilla lådan och sedan kräva en ny från elgiganten!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...